کد خبر: 951596
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالی امشب با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که بارسا و یووه به ترتیب از منچستریونایتد و آژاکس پذیرایی می‌کنند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
بارسا و منچستر در انتظار معجزه
پیروزی یک بر صفر در اولدترافورد شانس بارسا را برای گرفتن جشن صعود در نیوکمپ بیشتر کرده، اما منچستر به این سادگی‌ها حاضر به خالی کردن میدان برای حریف نیست، شاید، چون این تیم عادت به رقم زدن کامبک‌های رؤیایی دارد. یونایتد‌ی‌ها نه تنها در مرحله قبل با وجود شکست ۲ بر صفر برابر پاری‌سن‌ژرمن توانستند با یک کامبک عالی به بازی برگردند و به یک‌چهارم نهایی صعود کنند، بلکه پیشتر نیز تجربه‌ای مشابه داشتند.
درست زمانی که سولسشر، سرمربی فعلی این تیم در زمین برای منچستر بازی می‌کرد. کامبک عالی به دست آمده برابر پاری‌سن‌ژرمن خاطرات قهرمانی یونایتد در لیگ قهرمانان در سال ۱۹۹۹ را برای هواداران این تیم زنده کرد، زمانی که یونایتد با درخشش سولسشر توانست بازی عقب افتاده برابر بایرن را در عرض چند دقیقه جبران کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. شاید به همین دلیل است که پوگبا، ستاره فرانسوی این تیم به آبی‌واناری‌ها هشدار داده که هنوز هیچ چیز تمام نشده است. شولسشر، اما معتقد است منچستر به جای مرور خاطرات سال‌های دور (سال ۱۹۹۹) باید به بازی امشب برابر کاتالان‌ها و شکست این تیم برای راهیابی به نیمه‌نهایی بیندیشد و بس. شاگردان منچستر اگرچه قهرمانی این فصل لیگ برتر را از دست دادند، اما هنوز فرصت کسب یک جام را دارند.
جامی که اگر نمی‌خواهند حسرت آن نیز به دلشان بماند باید امشب بارسا را در نیوکمپ از سد راه بردارند و به نیمه‌نهایی راه یابند. هدفی که چندان هم آسان نیست، اما همانطور که سرمربی منچستر نیز به آن اشاره دارد، این تیم در طول فصل جاری برد‌های هیجان‌انگیز و خوبی در بازی‌های خارج از خانه به دست آورده و بعید نیست یکی از آن برد‌ها در بازی با کاتالان‌ها رقم بخورد، خصوصاً که شاگردان سولسشر برای پیروزی در این بازی هم‌قسم شده‌اند و دخیا نیز در همین راستا تأکید می‌کند که تیمش باید در نیوکمپ به مراتب بهتر از اولدترافورد بازی کند.
یوونتوس-آژاکس، شب سخت بانوی پیر
در دیگر بازی امشب بانوی پیر در آلیانتس شهر تورین از حریف هلندی خود آژاکس پذیرایی می‌کند. صدرنشین ۸۴ امتیازی سری آ. ایتالیا در حالی برای روشن شدن تکلیف تیم صعود‌کننده به مصاف تیم هلندی می‌رود که این روز‌ها با انتقاد‌های فراوانی رو‌به‌رو است. شاگردان آلگری آخرین بازی خود در لیگ ایتالیا را با شکست ۲ بر یک برابر اسپال به پایان بردند. نتیجه‌ای که نه تنها فاصله صدرنشین با ناپولی را به ۱۴ امتیاز کاهش داد، بلکه انتقاد‌های زیادی به دنبال داشت.
البته آلگری این انتقاد‌ها را بی‌مورد خواند و تأکید کرد که یک باخت چیزی را برای قهرمانی سری آ. تغییر نمی‌دهد. با وجود این، بدون شک آلگری برای بازی با آژاکس که در هلند با تساوی به پایان رسید تحت فشار قرار دارد و همین مسئله می‌تواند کار او و شاگردانش را در این دیدار خانگی برای صعود سخت کند. آژاکس، اما با توجه به پیروزی پرگل ۶ بر ۲ مقابل اکسلسیور در لیگ اردیوسیه هلند روحیه خوبی برای مصاف با قهرمان ایتالیا دارد، هرچند که این تیم ستاره فرانسوی خود را برای دیدار با یووه به همراه ندارد. مصدومیت فرانکی دی‌یونگ، هافبک هلندی و جوان آژاکس در بازی برابر اکسلسیور باعث شد آژاکس در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز در تورین، فرانکی دی یونگ را به همراه نداشته باشد. مسئله‌ای که می‌تواند کار یاران اریک تن هاگ را برای کسب نتیجه لازم برای صعود به نیمه‌نهایی سخت کند، چراکه غیبت ستاره خط میانی آژاکس می‌تواند روز سختی را برای این تیم برابر بانوی پیر رقم بزند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار