کد خبر: 951584
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا در خاورمیانه (سِنتکام) در دومین دیدار با یکی از سران منطقه پس از تروریستی اعلام شدن سنتکام در ایران، به دوحه رفت و با امیر قطر دیدار کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، ژنرال «کنت مکنزی» روز یک شنبه با «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر در دوحه دیدار و درباره روابط استراتژیک دفاعی و نظامی امریکا و قطر گفت‌وگو کرد. این دومین دیدار مکنزی با سران یکی از کشور‌های عربی منطقه پس از درج نام نیرو‌های او در لیست تروریستی ایران است. طبق گزارش شبکه الجزیره، در این دیدار روابط دوحه و واشنگتن به خصوص در زمینه‌های دفاعی و نظامی و راهکار‌های توسعه آن و نیز تحولات منطقه بررسی شد. ژنرال مکنزی، ایفای نقش قطر در خصوص پایگاه هوایی «العُدید» امریکا و تلاش‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم را ستود.
فرماندهی مرکزی امریکا در غرب آسیا (سِنتکام) اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشور‌های منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد. پس از آنکه امریکا در ۱۹ فروردین، سپاه را در لیست تروریستی خود قرار داد، متقابلاً ایران نیز نیرو‌های امریکا در سنتکام را تروریستی اعلام کرد. هفته پیش نیز ژنرال مکنزی، فرمانده گروه تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا» در بغداد با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرده بود.

امریکا تروریست است نه سپاه
مشاور وزیر امور خارجه پاکستان گفت: تمام گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، طالبان و داعش توسط امریکا آموزش دیده‌اند، بنابراین باید ارتش امریکا و سازمان سیا را تروریست خواند نه سپاه پاسداران ایران را. «نذر عباس» مشاور وزیر امور خارجه پاکستان و دیپلمات این کشور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تروریست خواندن نیروی نظامی کشور‌های دیگر خود نوعی عمل تروریستی است که امریکا این خطای بزرگ را مرتکب شده است. مشاور وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: امریکا که خود پشتیبان بسیاری از گروه‌های تروریستی از جمله داعش است حق ندارد با استفاده ابزاری از قوانین بین‌المللی سپاه پاسداران را گروه تروریستی معرفی کند. نذرعباس تأکید کرد: جامعه جهانی فقط به کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی که امریکا به آن‌ها سلطه دارد مربوط نمی‌شود بنابراین پاکستان، روسیه همچنین چین که حاضر نیستند سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی بپذیرند با این تصمیم واشنگتن مخالف هستند. مشاور وزیر خارجه پاکستان گفت: امریکا از برخی شبه‌نظامیان پشتیبانی می‌کند و زمانی که آن‌ها از کنترل خارج می‌شوند با تروریست معرفی کردن این گروه‌ها علیه کشور‌های دیگر وارد عمل می‌شود. وی افزود: دخالت در امور کشور‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم حربه قدیمی امریکا است؛ بنابراین هدف از تروریست معرفی کردن سپاه پاسداران فشار به ایران است. مشاور وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: سازمان سیا از اسامه بن‌لادن در کشور‌های مختلف مانند افغانستان استفاده کرد و بعد با تروریسم معرفی کردن وی ارتش خود را راهی منطقه کرد. امریکا سعی کرد در برابر انقلاب ایران یک نهضت وهابی به وجود آورد، اما موفق نشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار