کد خبر: 951558
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در آستانه آغاز این رویداد سینمایی گفت: انگار دست‌هایی در کار است تا جلوی انتشار اخبار مثبت از کشورمان به جهان را بگیرد شاید به همین علت است که برای بسیاری از مدعوین این دوره از جشنواره ایمیل‌های نگران‌کننده‌ای از اوضاع داخلی کشورمان ارسال شده تا آن‌ها را از آمدن به ایران پشیمان کنند.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: رضا میرکریمی پیرامون برخی مشکلات ایجاد شده برای این دوره از جشنواره اظهار داشت: در ابتدای سال گذشته وقتی جشنواره دوره پیش، به خوبی برگزار شد و ابعاد رسانه‌ای خوبی پیدا کرد، ارزیابی خودمان و کارشناسان خارج از جشنواره این بود که جشنواره خوب و مفیدی بود، اما وقتی مقدمات دوره جدید را آغاز کردیم، پیش‌بینی این سطح از مشکلات را نداشتیم، البته خیلی از این مشکلات به حوزه ما مربوط نمی‌شود و مسائلی است که گریبان کشور را گرفته است؛ از تحریم تا بحران اقتصادی، تورم و جهش قیمت دلار و بسیاری موانعی که بر سر مراودات بین‌المللی قرار گرفته است و اصلاً استثنایی هم برای مسائل فرهنگی در نظر نمی‌گیرد و بی‌رحمانه در تمام حوزه‌ها وجود دارد. همه این‌ها دست به دست هم داد تا دوره دشواری را سپری کنیم. احساس می‌کنم در نقطه خوبی ایستاده‌ایم و با وجود فراز و نشیب‌ها، تدارک خوبی را در نظر گرفته‌ایم، اما باید به سنگ‌اندازی‌ها و مسائلی که بر سر راه‌مان وجود داشت، اشاره کنیم که بخشی از آن از خارج از کشور بود.
میرکریمی در ادامه گفت: به شکل سازمان یافته‌ای برخی از مهمانان‌ها که علاقه‌مند بودند به ایران بیایند، برخی ایمیل‌ها به آن‌ها ارسال می‌شد که آن‌ها را از وضعیت کنونی ایران نگران می‌کرد و آن‌ها پشیمان می‌شدند که به این سفر بیایند. همه این‌ها حرکت‌های سازمان‌یافته است که قصد دارد، هیچ خبر مثبتی از ایران منتشر نشود، اما ما اتفاقاً در فضایی که خساراتی از سیل به بار آمده و همچنین تأثیر روانی تلخی که در جامعه وجود دارد و در شرایطی که خیلی‌ها دوست دارند ما را به انزوا ببرند- در عین حال در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که کشور ما نیاز دارد تا مرجعیت سینمایی خودش را در منطقه به رخ بکشد- نخواستیم از کارمان دست بکشیم و این روند توان مضاعفی به ما داد.
میرکریمی درباره تعداد مهمانان خارجی جشنواره جهانی فجر گفت: مهمانان خارجی ما چند دسته هستند، بخشی از آن‌ها مدیران جشنواره‌های جهانی، برنامه‌ریزان یا نمایندگان انتخاب فیلم از طرف جشنواره‌ها هستند که جمعیت حدود ۵۰ تا ۶۰ نفری دارند. اساتید دانشگاه‌ها و کسانی که برای سخنرانی‌ها و ورک شاپ‌ها دعوت می‌شوند نیز از دیگر میهمانان خارجی ما هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار