کد خبر: 951453
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان:
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در حال حاضر ۱۳۷ روستای شهرستان سنندج از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با گازرسانی به ۴۵ روستای این شهرستان تعداد روستا‌های گازدار به ۱۸۲ مورد خواهد رسید.

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج با اشاره به برخی برنامه‌ها و هدف‌گذاری شرکت گاز استان در سال‌جاری اظهار کرد: گازرسانی به 45 روستای شهرستان سنندج شامل، 5 روستای بخش حسین‌آباد،  9 روستا در بخش مرکزی، 13 روستا در بخش سیروان و 18 روستا در بخش کلاترزان از برنامه‌های هدف‌گذاری شده شرکت گاز استان در سال‌جاری است.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال ختصاص برای گازرسانی به این 45 روستا شهرستان سنندج اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 260 کیلومتر لوله‌گذاری و 4 هزار  انشعاب برای نصب در اجرای این پروژه پیش بینی شده است، عنوان کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا جهش قابل توجهی در جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی در روستاهای شهرستان سنندج ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، با عملیاتی شدن و بهره‌برداری از این پروژه جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی شهرستان سنندج  در بخش روستایی که در حال حاضر 85 درصد است به 98 درصد ارتقاء خواهد یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 137 روستای شهرستان سنندج از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با گازرسانی به 45 روستای این شهرستان تعداد روستاهای گازدار به 182 مورد خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از هدف‌گذاری این شرکت برای گازرسانی به 61 صنعت فعال در شهرستان سنندج خبر داد و گفت: پروژه گازرسانی 35 واحد مرغداری، 12 واحد تولیدات کشاورزی و  13 واحد صنعتی در بخش تولید آسفالت و آجر فعال در این شهرستان هدف‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: 15 پیمانکار اجرایی که اغلب بومی استان هستند برای اجرای این پروژه‌ها بکارگیری و بطور مستقیم در هر پروژه  20 الی 25 نفر از اهالی منطقه مشغول بکار خواهند شد.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر