کد خبر: 951446
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
نگاهی به بازی‌های باقی مانده مدعیان قهرمانی تا پایان لیگ برتر
بازی‌های پنج هفته آخر لیگ تحت تأثیر رقابت پرسپولیس، تراکتور، استقلال، سپاهان و پدیده برای قهرمانی خواهد بود.
سعيد احمديان
جوان آنلاین:  اگر تا چند سال پیش قهرمان لیگ از هفته‌ها قبل مشخص بود و بازی‌های هفته‌های پایانی هیجانی نداشت، اما چند سالی است که جذابیت‌های لیگ ایران برای تعیین تیم قهرمان تا هفته آخر ادامه دارد، مانند فصل جاری که در فاصله پنج هفته مانده تا پایان مسابقات، پنج تیم شانس قهرمانی دارند و برای بالا بردن جام رقابت سخت و فشرده‌ای را در پیش دارند. بازی‌های باقی مانده مدعیان قهرمانی را مرور می‌کنیم تا دست‌تان بیاید این تیم‌ها چه مسیری برای رسیدن به جام قهرمانی در پایان اردیبهشت پیش‌رو دارند.

پرسپولیس، ۵۴ امتیاز
صدرنشین لیگ برتر برای سومین قهرمانی دورخیز کرده است. شاگردان برانکو که جام‌های شانزدهم و هفدهم را به خانه بردند، برای سومین فصل متوالی هم جدی‌ترین شانس قهرمانی هستند. آن‌ها این هفته سایپا را شکست دادند تا با توجه به توقف تراکتور اختلافشان را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود به پنج امتیاز برسانند و حاشیه امنیت‌شان را بیشتر کنند. حالا قرمز‌های پایتخت به دنبال ثبت یک رکورد و هت‌تریک قهرمانی هستند. پرسپولیس، اما مسیر آسانی در پنج هفته آخر لیگ پیش‌رو ندارد، طوری که می‌توان گفت: سخت‌ترین بازی‌هایش در هفته‌های پایانی لیگ قرار گرفته است. پرسپولیس به ترتیب با ذوب‌آهن در اصفهان، سپاهان در تهران، تراکتور در تبریز، ماشین‌سازی در تهران و پارس جنوبی در جم بازی می‌کند. رقابت‌هایی که به‌رغم اختلاف پنج امتیازی با تیم دوم جدول مسیر قرمز‌ها برای بالا بردن سومین جام متوالی را سخت کرده است. با این حال نتیجه بازی پرسپولیس با سپاهان و تراکتور می‌تواند تعیین‌کننده باشد. البته پرسپولیس با سه برد در پنج بازی هم می‌تواند قهرمانی‌اش را تضمین کند.

تراکتورسازی، ۴۹ امتیاز
برخلاف مالک متمول تراکتور که با وجود هزینه‌های چندده میلیاردی می‌گوید تیم را برای قهرمانی نبسته است، تبریزی‌ها پس از پرسپولیس بیشترین شانس را برای بردن جام به تبریز دارند. آن‌ها هرچند این هفته یک باخت بدموقع مقابل سپیدرود رشت داشتند، اما همچنان تیم دوم جدول هستند و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده شاگردان برانکو به حساب می‌آیند. تراکتور که برای اولین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر می‌جنگد هم با توجه به حاشیه‌های اخراج محسن فروزان، دروازه‌بان این تیم به دلیل گل‌های عجیبی که در بازی با سپیدرود دریافت کرد، روز‌های خبرسازی را تجربه می‌کند. با این حال آن‌ها در پنج بازی آخرشان به ترتیب با پیکان در تبریز، ذوب‌آهن در اصفهان، پرسپولیس در تبریز، پارس جنوبی در تبریز و فولاد در اهواز بازی دارند. اگرچه تراکتور روی کاغذ بازی‌های راحت‌تری نسبت به پرسپولیس پیش‌رو دارد، اما به نظر می‌رسد بازی این تیم با شاگردان برانکو در هفته بیست و هشتم می‌تواند بسیاری از معادلات را حل کند.

استقلال، ۴۷ امتیاز
شانس سوم قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت هستند، آن هم در شرایطی که پنج سال از آخرین قهرمانی‌شان در لیگ برتر می‌گذرد. لیگ دوازدهم آخرین باری بود که استقلال قهرمان شد و از آن سال تاکنون در رسیدن به قهرمانی ناکام بوده است. آبی‌ها که فصل پیش با شفر در رده سوم قرار گرفتند، در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ هجدهم با قرار گرفتن در رده سوم لیگ، هفت امتیاز با صدر فاصله دارند، فاصله‌ای که با توجه به بازی‌های باقی مانده، هواداران این تیم امیدوارند تا تیم‌های دیگر امتیاز از دست بدهند و آن‌ها بتوانند تا هفته آخر شانس‌شان را برای قهرمانی زنده نگه دارند. استقلال در ادامه لیگ با تیم‌های ماشین‌سازی در تهران، پدیده در مشهد، استقلال خوزستان در تهران، صنعت نفت در آبادان و سپیدرود در رشت بازی می‌کند. به نظر می‌رسد شاگردان شفر نسبت به پرسپولیس و تراکتور بازی‌های ساده‌تری پیش‌رو داشته باشند، هرچند که با توجه به فاصله هفت امتیازی برای قهرمانی باید منتظر لغزش سایر مدعیان باشند.

سپاهان، ۴۷ امتیاز
زردپوشان اصفهان پس از فصل کابوس‌وار در لیگ هفدهم که برای سقوط نکردن می‌جنگیدند، در لیگ هجدهم دوباره همان تیم مدعی همیشگی شده‌اند. شکست مقابل استقلال در آخرین بازی شاید کار امیر قلعه‌نویی و شاگردانش را سخت‌تر کرده باشد، اما آن‌ها نیز مانند استقلال تنها هفت امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و دل به امتیاز از دست دادن سایر تیم‌های مدعی بسته‌اند. سپاهان در پنج بازی آخرش در لیگ به ترتیب با سایپا و پرسپولیس در تهران، ماشین‌سازی در اصفهان، پدیده در مشهد و استقلال خوزستان در اصفهان بازی می‌کند.

پدیده، ۴۶ امتیاز
پدیده مدعی ناخوانده بالای جدول است. شاگردان یحیی گل‌محمدی با وجود مشکلات مالی و برخلاف پیش‌بینی‌ها از ابتدای لیگ در جمع تیم‌های مدعی قرار دارند و پاپس نکشیده‌اند. مشهدی‌ها اگرچه با توجه به اختلاف هشت امتیازی با صدر، شانس کمتری نسبت به دیگر مدعیان دارند، اما نمی‌توان آن‌ها را دست‌کم گرفت. پدیده در بازی‌های باقی مانده به ترتیب با نساجی در مازندران، استقلال در مشهد، سایپا در تهران، سپاهان در مشهد و ماشین‌سازی در تبریز بازی می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار