کد خبر: 951440
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
سخنگوی نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی» مستقر در شرق لیبی که با حمایت عربستان و امارات و فرانسه و امریکا در تلاش برای تصرف پایتخت لیبی است، در آخرین بهانه‌تراشی علیه دولت وفاق ملی ترکیه را به انتقال نیرو‌های «جبهه النصره» از سوریه به لیبی متهم کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، احمد المسماری، سخنگوی نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که خطوط هوایی و دریایی از ترکیه و مالت به منظور حمایت از گروه‌های طرابلس از طریق فرستادن سلاح و اعزام نیرو‌های مسلح باز است. المسماری در ادامه افزود: پرواز‌های مستقیمی از ترکیه به مصراته برای انتقال نیرو‌های جبهه النصره که در سوریه جنگیدند، انجام می‌شود و شمار نیرو‌های مبارز خارجی در حال افزایش است. وی همچنین تصریح کرد که نیرو‌های خلیفه حفتر هشت حمله هوایی به اردوگاه «الرحبه» در «تاجوراء» انجام دادند. فرماندهی کل نیز دو خلبان خارجی را که در حملات جنگنده‌های نیرو‌های توافق ملی مشارکت داشتند، رصد کرده است.
در طرف مقابل، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی شب شنبه از آغاز مستندسازی جرایم نیرو‌های خلیفه حفتر در قالب حملات اخیرش به طرابلس خبر داد و گفت، تحقیقاتی درباره حمایت مالی و نظامی که امارات از حفتر می‌کند، آغاز شده است. السراج تأکید کرد: دولت در جهت جمع‌آوری اسنادی درباره جنایت‌هایی که درباره طرابلس می‌شود جهت ارائه به جامعه جهانی تلاش می‌کند. وی اتهامات مطرح شده از سوی طرف مقابل مبنی بر اینکه تروریست‌ها در صفوف نیرو‌های دولتش با نیرو‌های حفتر می‌جنگند را رد و به شدت حملات گمراه‌کننده از سوی برخی طرف‌ها را درباره اینکه نیرو‌های دولتش وابسته به گروه‌های تروریستی هستند، محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار