کد خبر: 951427
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
شش جلسه دادگاه پنج تا شش ساعته، ۳۰۰ ساعت بررسی، ۱۰ هزار صفحه ارزیابی در پرونده حسین هدایتی! آخرین دفاعیات متهم ردیف اول و دوم تمامی نداشت. یک‌بار موسوی‌نژاد علیه هدایتی و بار دیگر هدایتی علیه موسوی‌نژاد! در حالی که هدایتی آخرین دفاع خود را انجام داده بود، اما باز هم طبق درخواستش، زمانی تقریباً یک ساعته برای بیان گفته‌های وی اختصاص یافت.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین:  «اموالی در خارج از کشور ندارم، بیشتر از ۱۰ سال است که از کشور خارج نشدم، اصلیت حکم برای خداست، از بیان خدمات نوکری‌ام می‌گذرم، من بدهکارم نه اخلالگر؛ اخلالگر سربازان ترامپ در ایران هستند که در گوشه و کنار مسئولیت دارند، آقازاده نیستم، کارگر زاده‌ام، پدرم کارخانه دار بود، اصرار دارید بگویید تولیدکننده نیستم، بازگشت من به دامن اقتصاد را فراهم کنید، ژن خوب برای کارگران سفره‌های خالی است نه آقازاده‌ها، عملکردم شفاف است، قضاوت با مردم و بچه محل‌ها، آخرین سنگر سکوت است، سنگ کسانی را به سینه زدم که با همان سنگ مرا زدند، اقتدار دستگاه قضا نیست همه را زندانی کند!» جملاتی که قاضی مسعودی‌مقام آن‌ها را بیانیه تلقی کرد تا یک دفاعیه با صراحت بیان داشت: دوستدار نظام کسی است که قانون را اجرا کند، به تعهداتش عمل کند، به حق خود قانع باشد و مردم را بدبین به نظام نکند. اگر به واسطه از بین رفتن سفره‌های دیگران، سفره ما رنگی شود، دوستداری باقی نمی‌ماند!
روزگذشته دادگاه آخرین رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و سایر متهمان این پرونده با شنیدن آخرین دفاعیات سیدمهدی موسوی‌نژاد آغاز شد؛ موسوی‌نژاد در قرائت دفاعیه پایانی خود مطالبی را بیان کرد که طبق تذکر تکرار مکررات و نفی دیگران بود. وی در بخشی با جملات لفظی به حسین هدایتی از او به عنوان «بازیکن خائن» یاد کرد که این امر هم با واکنش قاضی مبنی بر توهین‌نکردن مواجه شد.

شعبه بانک سرمایه در ویلا‌های شخصی
موسوی‌نژاد در پاسخ به سؤال قاضی درباره علت بیان مطالب بی‌ربط و طفره‌رفتن از نقش خود گفت: بخشایش به من گفت، این مطالب را در دادگاه بیان کنم. قاضی این پرونده با صراحت تأکید کرد: «بخشایش بی‌جا کرده است.» همین‌جا بود که قاضی مسعودی‌مقام با طرح پرسش ملاقات‌های متهمان خارج از بانک سرمایه خطاب به متهم گفت: «مسئولان بانک‌ها در ویلا‌ها و خانه‌ها چه می‌کنند که نمی‌توانند در محل کار خود انجام دهند؟ آیا ویلای شما شعبه‌ای از بانک سرمایه است؟ چرا زیرزمینی در کشور عمل می‌کنیم؟! به این دلیل که فساد است.»
نماینده دادستان در پاسخ به دفاعیات موسوی‌نژاد و انتساب اتهامات به هدایتی گفت: بانک سرمایه از پرونده‌هایی تشکیل شده که مجرمیت افراد مرتبط با آن کارکشته‌های حوزه بانکی هستند و با زیرکی خاص اموال را غارت کرده‌اند.
بعد از اخذ آخرین دفاع سایر متهمان و وکلای آنها، طبق درخواست هدایتی بازهم نوبت به وی رسید تا دفاعیات پایانی خود را قرائت کند؛ دفاعیاتی که در پایان آن قاضی معتقد بود، بیانیه است تا متن دفاعیه!

قول تکراری هدایتی
حسین هدایتی باز هم قول قبلی خود را تکرار کرد و این اطمینان را داد تا قبل از صدور رأی تسویه حساب کند. طبق گفته قرمانی، نماینده دادستان اصل بدهی هدایتی ۵۸۶میلیارد تومان بوده که تنها ۱۵ میلیارد تومان آن را تسویه کرده است. این در حالی است که پیش از این نیز نماینده دادستان احتساب بدهی هدایتی را با اعمال سود آن هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی کرده بود.

بگذارید اموالم را بفروشم!
هدایتی ادعا داشت که برگزاری دادگاه‌های علنی مانع از فروش اموال و کارخانه‌های وی شده است؛ چراکه تأکید بر مشکل‌دار بودن آن‌ها در رسانه باعث شده خریداران اعتماد نکنند. وی تأکید کرد: «بگذارید اموالم را بفروشم.»
مطابق آنچه در ابتدا گفته شد، هدایتی خود را تولیدکننده می‌دانست و حتی در این راستا از زندان اوین به دانشگاه غیرانتفاعی تعبیر کرد که در حال فعالیت کنار آنهاست و بازگشت هرکدام موجب نشاط کشور در شرایط اقتصادی کشور می‌شود! این در حالی بود که بعد از دفاع هدایتی، نماینده دادستان هم خطاب به وی گفت: طوری صحبت کردید که گویی ما روزنه اقتصادی را زندانی کردیم! شما جز صدمه به نظام چه کار کردید که می‌گویید تولید دارم! با پول مردم برای خود چهره‌سازی کردید و ما اینجا فریاد مظلومان را سر می‌دهیم!
طبق گفته قاضی مسعودی مقام، رأی متهمان به زودی صادر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار