کد خبر: 951420
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
آخرین آپدیت تلگرام با حواشی متعددی همراه بود. قابلیت حذف دوطرفه پیام‌های تلگرام در میان کاربران و طرفداران این پیام‌رسان آنچنان بحث‌برانگیز شد که پاول دورف را وادار کرد، در این‌باره از تمامی کاربران خود نظرسنجی کند. جالب اینجاست که در این نظرسنجی موافقان و مخالفان پاک‌کردن دو طرفه پیام‌ها تقریباً برابر هستند.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: با وجود برگزاری این نظرسنجی در آپدیت ۲۰۱۹ تلگرام، قابلیت جدید این پیام‌رسان اجرایی شده است؛ قابلیتی که به بهانه احترام به حریم خصوصی به تلگرام اضافه شده، اما در عمل ناقض حریم خصوصی گروه زیادی از کاربران این پیام‌رسان است و فضای آن را بیش از پیش در ابهام و تاریکی فرو می‌برد. در آپدیت جدید تلگرام شما می‌توانید، تعیین کنید چه کسانی عکس پروفایلتان را ببینند و برای دیگران عکس پروفایل خالی به نمایش در می‌آید. همچنین در صورت فوروارد پیام این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، لینک نام شما در کنار پیام بیاید یا خیر. اما چالش برانگیزترین قابلیت تلگرام در آپدیت جدید در چت‌های خصوصی است که در هر لحظه می‌توان پیام را برای هر دو طرف حذف کرد.
قابلیت‌های جدید تلگرام هر چند به گفته پاول دورف در راستای احترام به حق آزادی بیان و حریم خصوصی به این اپلیکیشن اضافه شده، اما در عمل این پیام‌رسان را بیش از پیش غیرقابل اعتماد و ناامن می‌کند.
به این معنا که از این به بعد اگر پیام‌هایی که از طریق این اپلیکیشن با دیگران رد و بدل می‌کنید، برایتان مهم است و فکر می‌کنید ممکن است نیاز داشته باشید تا برای اثبات موضوعی یا به عنوان سندی به این چت‌ها مراجعه کنید، باید از آن اسکرین‌شات بگیرید یا محیط امن‌تری را برای گفت‌وگو با دیگران انتخاب کنید، چراکه هر لحظه این احتمال وجود دارد تا طرف مقابل شما نه فقط پیام‌های خودش بلکه پیام‌های شما را هم پاک کند. این ویژگی تلگرام به طور یقین می‌تواند این اپلیکیشن را برای تروریست‌ها، قاچاقچیان و سایر افراد خلافکار محبوب‌تر کند چراکه با آپدیت جدید امکان ردیابی هیچ پیام و هیچ فردی در تلگرام وجود ندارد و این به‌معنای نزدیک‌ترشدن این اپلیکیشن به فضای دارک وب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار