کد خبر: 951415
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
در هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی مطرح شد
جمشید جم خواننده مشهور کشورمان در نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با سردار «محمدحسین سپهر» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی با بیان اینکه کمی از جریان موسیقی سهم جریان انقلابی شده است، گفت: با چنگ و دندان تلاش می‌کنیم سهمی از موسیقی کشور داشته باشیم تا موسیقی اصیل ماندگار شود.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: وی به برگزاری چهارمین دوره جشنواره سرود بسیج اشاره کرد و گفت: حدود ۸ هزار هنرمند ثبت شده در رشته موسیقی در استان‌ها وجود دارند که سرشار از نیرو، عشق و انقلاب هستند. حیف است که این هنرمندان رها شوند درحالی که در تالار‌های تهران آثار تهی از هنر و کلام ارائه و در ماشین‌ها شنیده می‌شود. جم به بودجه‌های کلان خانه موسیقی اشاره کرد و ادامه داد: خانه موسیقی بودجه کلان دارد و ما اگر بودجه داشته باشیم می‌توانیم هنرمندان درجه یک به دنیا تحویل دهیم. کشور‌های مختلف هنرمندان استان‌های مرزی ما را جذب می‌کنند و خودمان بی‌خبریم. در موسیقی قومی ما در دنیا تنها هستیم و نفر اول؛ تاریخ موسیقی ما به ۱۵ هزار سال رسیده که باید قدر آن را بدانیم.
هوشنگ توکلی نیز در ادامه این نشست گفت: در حوزه فرهنگ و هنر به خاطر وجود یک جریان پیچیده ماسونی بعد از ۴۰ سال هنرمندان انقلاب تنها پنج نفر معرفی می‌شود درحالی که نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ اثر فقط طی سه ماه مطالعه شده که به دستور رهبر انقلاب کتاب خواهد شد و در دهه فجر امسال رونمایی خواهیم کرد. در ادامه سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید برجریان‌سازی فرهنگی توسط هنرمندان درباره بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: وظیفه جریان هنری فقط پرداختن به مسائل اقتصادی، علمی و پژوهشی نیست بلکه هنرمندان باید جریان‌سازی فرهنگی داشته باشند تا بیانیه گام دوم مورد فراموشی قرار نگیرد.
جمال شورجه نیز در ادامه این نشست در سخنانی اهتمام بسیج در فعالیت‌های سینمایی را موجب بازپس‌گیری سنگر‌های از دست رفته فرهنگی دانست و افزود: بدون برنامه، نگاه و استراتژی نمی‌توان در حوزه سینما فعالیت کرد. امروز به قدری سینما پیشرفت کرده که اگر با برنامه و سیاستگذاری و آموزش کار نکنیم، قطعاً موفق نمی‌شویم. سپاه و بسیج باید برای رسیدن به هنر متعالی و پیشرو تلاش و اهتمام ویژه داشته باشند. امروز یک چندگانگی در مدیریت فرهنگی ما وجود دارد که به دلیل مدیریت‌های جزیره‌ای است. اگر بتوانیم روی بچه بسیجی‌های مذهبی در شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم زودتر به نتیجه می‌رسیم. در شهرستان‌ها نیاز به امر آموزش و تولید وجود دارد چراکه نیرو‌های با پتانسیل پای کار و انقلابی در شهرستان‌ها وجود دارد. در بخشی دیگر رحیم مخدومی عنوان کرد: برای رصد صحیح جریان فرهنگی باید به سیره رهبر معظم انقلاب تأسی داشت. حضرت آقا آن‌طوری که بنده اطلاع حاصل کرده‌ام، حدوداً هفته‌ای یک نشست با فعالان فرهنگی که در خط مقدم هستند نه در ستاد، دارند و داغ داغ با کسانی که در خط مقدم فرهنگی مبارزه و تلاش می‌کنند، نکات را دریافت می‌کنند.
وی تأکید کرد: متأسفانه متولیان فرهنگی جریان‌های انقلابی از سیره آقا خیلی دور هستند. بعد از گذشت دو سال که رئیس جدید سازمان بسیج منصوب شده‌اند چرا ما نباید ایشان را ببینیم تا حرف‌هایمان را بشنوند و متوجه شوند در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری چه می‌گذرد. ما در این خصوص به سیره حضرت آقا تأسی داشته باشیم قطعاً زودتر و بهتر به نتیجه خواهیم رسید. مخدومی ادامه داد: رمان هم همانند بسیاری از موضوعات فرهنگی و هنری در دست جریان انقلابی نیست چراکه موضوعات مهم انقلاب هنوز سیاستگذاری نشده است. بعد از ۴۰ سال هنوز هیچ سیاستگذار فرهنگی برای نوشتن یک کتاب بزرگ از امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی نکرده است و مداوم برای شش ماه و یک سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.
سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در بخشی از این جلسه از تجمیع تمام ساختار‌های هنری و فرهنگی بسیج تحت مدیریت سردار آزادی خبر داد و گفت: مدیران سازمان بسیج مستضعفین معتقد به حمایت از کار‌های فرهنگی و هنری هستند. اعتبارات بسیج هنرمندان در سال ۹۸ با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه خواهد بود تا در زمینه‌های مختلف هنری بحث آموزش و تولید آثار هنری انجام شود تا هنرمندان جوان انقلابی وارد عرصه شوند و زمینه تمدن‌سازی اسلامی در گام دوم انقلاب محقق شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار