۶ خوراکی مفید برای رشد و تقویت مو
کد خبر: 951409
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/003zVJ
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۷
اسفناج و کلم بروکلی منبع عالی ویتامین‌های A و C هستند که در تولید چربی طبیعی پوست سر موثر است. این خوراکی‌ها می‌توانند به رشد و تقویت موهایتان به شما کمک کنند.
جوان آنلاین: ظاهر مو، چه برای مردان و چه برای زنان اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به چند ماده غذایی مفید برای سلامت مو اشاره شده است.

تقویت رشد مو با چای سبز، گردو و ماهی سالمون

پلی فنولز و امگا ۳ در این مواد غذایی علاوه بر تقویت قلب و مغز، باعث شادابی مو هم می‌شود. اگر دچار شوره سر هستید، سر خود را با چای سبز شست و شو دهید تا از بروز قارچ‌های شوره زا پیشگیری شود.

تقویت رشد مو با میوه

میوه‌هایی با رنگ‌های شاد مانند هلو، توت فرنگی، انبه، کیوی و گوجه فرنگی غنی از ویتامین C. است. این ویتامین برای تولید کلاژن که در ساختار مو نقش دارد، ضروری است. علاوه بر آن، ویتامین C. پوست را نیز سفت می‌کند.

تقویت رشد مو با لوبیا، غلات سبوس دار و مواد غذایی سالم غنی از ویتامین B. ویتامین‌های B. به ویژه B۶ و اسید فولیک، در خون رسانی به فولیکول‌های مو موثر است. این ویتامین رشد مو را تقویت و ریزش مو را کند می‌کند. مواد غذایی دیگر غنی از ویتامین B. شامل لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، دانه سویا، مغز میوه و تخم مرغ است.

تقویت رشد مو با سبزی‌های سبز پر رنگ

اسفناج و کلم بروکلی منبع عالی ویتامین‌های A. و C. است که در تولید چربی طبیعی پوست سر که نرم کننده طبیعی نیز به حساب می‌آید، موثر است.

تقویت رشد مو با دانه کنجد

در طب چینی برای تیره نگه داشتن طولانی‌تر مو از دانه کنجد استفاده می‌شود.

تقویت رشد مو با آواکادو

میوه و روغن آن از تولید دی هیدرو تستوسترون (DHT) که فولیکول‌های مو را از بین می‌برد، پیشگیری می‌کند. اما برای حفظ سلامت مو از مصرف چه نوع ماده غذایی باید پرهیز کرد؟ چربی حیوانی؛ زیرا باعث تولید DHT بیشتر می‌شود و در نتیجه به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند.

DHT به فولیکول‌های مو در مردانی که به طور ژنتیکی به ریزش مو مستعد هستند، آسیب می‌رساند.
 
منبع: سیمرغ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین عناوین
آخرین اخبار