کد خبر: 951346
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
مسئول امور قرآنی استان اردبیل:
مسئول امور قرآنی استان اردبیل گفت: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی ۱۳ اردیبهشت در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهنام لطفی در جلسه هماهنگی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی 13 اردیبهشت در اردبیل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این مسابقات در سال‌های گذشته در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شد اما از سال 95 به بعد قوانین مسابقات تغییر یافته و در مقطع دانش آموزی(زیر 18 سال) و بالای 18 سال در سه مرحله استانی، کشوری و بین المللی برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآنی استان اردبیل با بیان اینکه این مسابقات در زمینه حفظ و قرائت، ترتیل، مفاهیم تفسیر و غیره برنامه‌ریزی شده است، افزود: در مرحله شهرستانی سه نفر از برگزیدگان هر رشته به مرحله استانی راه می‌یابند و به دلیل اهمیت تفسیر و معارف قرآن کریم از این بخش 5 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه خواهند یافت.

هژبری تصریح کرد: متاسفانه امتیازات استان اردبیل در سطح کشور پایین بوده و مخصوصا در رشته حفظ خواهران سالیان سال است که رتبه این بخش کسب نشده است که در این راستا نهادهای آموزشی و متولیان امر باید با برگزاری جلسات تخصصی در راستای رفع ضعف‌های موجود کمک کنند.

 مسئول امور قرآنی شهرستان اردبیل نیز اظهار کرد: ثبت نام این دوره از مسابقات تا 10 اردیبهشت امسال ادامه دارد و از 13 اردیبهشت ماه مسابقات آغاز خواهد شد که مسابقه بین شرکت کنندگان و علاقه مندان از شهرستان های نمین، نیر و سرعین نیز در شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

لطفی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعدادها در حوزه‌های مختلف قرآنی و حضور برگزیدگان استانی در مرحله ملی و بین‌المللی است و در راستای ترویج مفاهیم قرآن در بین عموم مردم و مطرح شدن مباحث قرآنی است.

 مسئول امور قرآنی شهرستان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه متاسفانه اردبیل همواره در سطح کشور رتبه‌های پایین‌تری داشته است باید هماهنگی بین نهادهای آموزشی و متولیان مسابقات بیش از پیش شده تا ضعف های موجود که از سازمان های مربوطه سنجش شده است را کاهش دهیم و شاهد حضور بهتر شرکت کنندگان در استان اردبیل باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا برگزاری دوره‌های تخصصی و برنامه‌های ویژه برای برگزیدگان مرحله شهرستانی و استانی جهت حضور در مرحله کشوری برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر