کد خبر: 951345
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: در سالجاری دومین مسیر سلامت در شهر اردبیل به طول ۱۶ کیلومتر احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در قالب یک قرارداد BOT عملیات احداث دومین مسیر سلامت در اردبیل کلید می‌خورد تا در مسیر تعریف شده براساس استانداردهای جهانی بتوانیم فضای مناسبی را برای دوچرخه سواری و ترویج و توسعه این فرهنگ فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر بررسی و مطالعه در شهرداری در شورای ترافیک نیز با توجه به عرض معبر و تنوع دوچرخه‌های خریداری شده توسط سرمایه‌گذار به تصویب رسیده که امیدواریم با یک جانمایی مناسب در کنار حرکت اتوبوس‌ها و سایر خودروها بتوانیم در یک مسیر ایمن دوچرخه‌سواری در این مسیر انجام شود.

شهردار اردبیل اضافه کرد: به هیچ وجه مشکلی از لحاظ فنی و اجرایی در عملیاتی شدن این پروژه وجود ندارد و قرار است با خرید دوچرخه و با همراهی ایستگاه‌ها و عملیات نگهداری با مشارکت سرمایه‌گذار بتوانیم در مدت 6 سال بهره‌برداری از پروژه به نفع سرمایه‌گذار به روش BOT و تعیین پارکینگ‌های تعریف شده با برآورد هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی مشارکت‌کننده بتوانیم این پروژه را عملیاتی کنیم.

لطف‌اللهیان مسیر تعریف شده برای اجرای این پروژه را شامل میدان پلیس به سمت دانشگاه، میدان دادگستری، خیابان دکتر معماری، خیابان 30، 45 و 75 متری پشت نمایشگاه و ولایت به سمت بیمارستان ایثار و جلوی پروژه مشارکتی تیراژه به طول 16 کیلومتر اعلام کرد و گفت: مسیر به گونه‌ای تعریف شده تا بدون تداخل در تردد خودروها زمینه اجرای این پروژه و دوچرخه‌سواری ایمن فراهم آید.

وی با تاکید بر رعایت مولفه‌های استاندارد در مطالعه و اجرای این پروژه تصریح کرد: قطعا با در نظر گرفتن تمام جوانب امر دومین پروژه تندرستی و سلامت استان در این مسیر ایمن به گونه‌ای اجرایی خواهد شد تا یک شرایط ایده‌آل برای توسعه ورزش همگانی و دوچرخه‌سواری فراهم آید.

شهردار اردبیل همچنین به اجرای پروژه مشارکتی زیپ لاین دوچرخه نیز اشاره کرد و افزود: هیچ ایرادی بابت بازدید اعضای شورای شهر از مجل اجرای این پروژه‌ها وجود ندارد اما با توجه به محدودیت فصل کاری امیدواریم با نظر مساعد اعضای شورای شهر روند قانونی اجری این پروژه‌ها در ماه آینده شروع شده و تا فصل گردشگری شاهد احداث سازه‌ها و بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: زیپ لاین دوچرخه با سازه‌های نه چندان سنگین در ارتفاع 400 متر از بالای شورابیل اجرا می‌شود به طوری که سرمایه‌گذار قرار شده برای اولین بار این پروژه را به شکل منحصربفرد در سطح کشور در استان اردبیل اجرا کند تا از این بازی هیجانی اهالی اردبیل استفاده کنند.

وی گفت: این پروژه نیز بعد از تصویب در کمیته فنی شهرداری و هیئت عالی سرمایه‌گذاری قرار است به روش BOT و در قالب یک مشارکت 14 ساله اجرا شود که برخلاف پروژه‌های قبلی زیپ لاین این پروژه زیپ لاین با دوچرخه می‌باشد که از هیجان و جذابیت خاصی برخوردار است.

شهردار اردبیل به سابقه سرمایه‌گذار این پروژه در اجرای پروژه‌های هیجانی و جذاب در دربند هییر و مشگین‌شهر اشاره و تصریح کرد: در کمترین زمان این پروژه با توجه به خرید برخی از تجهیزات و امکانات عملیاتی خواهد شد و ما نسبت به تامین برخی زیرساخت‌ها و آراستگی محوطه احداث این پروژه نیز به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

لطف‌اللهیان در مورد انتقال سند بازار امام حسین از طریق نیروی انتظامی به نام شهرداری اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن مراحل انتقال قرار شد مراحل قانونی در این زمینه طی شده و ما زمین مورد نظر را برای احداث کلانتری گلمغان در اختیار مسئولان نیروی انتظامی قرار دهیم.

وی در مورد تفکیک زمین به مساحت یک هکتار برای واگذاری به کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: هرچند کاربری این اراضی فضای سبز و بهداشتی است اما احیای فضای سبز و اجرای پروژه در این منطقه مقرون به صرفه نیست و ما هیچ مخالفتی در واگذاری این زمین به کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی نداریم.

شهردار اردبیل ادامه داد: در این زمین موقعیت مناسب برای احداث و توسعه فضای سبز وجود ندارد و به هیچ وجه واگذاری آن سرانه فضای سبز را در این منطقه کاهش نخواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر