کد خبر: 951344
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: با همکاری شهرداری‌ها و بهره برداران این واحد‌ها ایمن سازی تجهیزات مورد استفاده از زمین و مراکز بازی در شهر‌های استان اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تمام تجهیزات مورد استفاده در شهربازی و زمین بازی موجود در استان مشمول مقررات استاندارد اجباری است و با توجه به آغاز فصل بهره برداری از این تجهیزات و مراکز، نظارت و بازرسی از آنها آغاز شده است.

وی بیان کرد: استانداردسازی این تجهیزات و مراکز از طریق سامانه نظارتی به صورت مستمر پایش شده و عملیات نظارت بر آنها از طریق شرکت های تخصصی مستقر در استان دنبال می شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: تاکنون بیش از 80 درصد تجهیزات و زمین های بازی در استان بویژه در شهر اردبیل استانداردسازی شده و به آنها گواهی ایمنی اعطا شده است.

علایی همچنین از انجام بیش از 300 مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی از اماکن شهربازی در استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: پارسال تعداد 28 دستگاه نصب شده شهرهای بازی استان به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد با همکاری شهرداری های استان ، پلمب شد.

وی از شهرداری های استان خواست تا بدون کسب استاندارد و گواهی ایمنی، از فعال سازی دستگاه ها و تجهیزات زمین های بازی جلوگیری کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل افزود: مسئولیت هر گونه اتفاق ناگوار در تجهیزات و مراکز شهربازی غیرایمن بر عهده شهرداران و بهره برداران آنهاست و از مردم نیز می خواهیم که از تجهیزات و زمین بازی ایمن سازی شده استفاده کرده و گواهی ایمنی معتبر را از این مراکز مطالبه کنند.

وی همچنین گفت: گواهی ایمنی اعطا شده به تجهیزات شهربازی ها یک ساله بوده و شروع فعالیت در سال جدید نیازمند اخذ دوباره گواهی ایمنی جدید است.

علایی اضافه کرد: مالکان و بهره برداران تجهیزات شهربازی موظف هستند که گواهی ایمنی معتبر را در معرض دید مردم قرار دهند و مطابق با استانداردهای تعریف شده از این تجهیزات استفاده کرده و متصدیان آموزش دیده و دارای دانش فنی لازم را بکارگیری کنند.

وی خواستار استاندارد سازی تجهیزات بازی و تفریحی نصب شده در شهربازی های سرپوشیده و داخل پاساژها و مراکز خرید شد و اعلام کرد: دستگاه های مجوز دهنده این گونه مراکز باید برای استانداردسازی تجهیزات با اداره کل استاندارد همکاری کنند چرا که استفاده از این تجهیزات بدون گواهی ایمنی تخلف محسوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر