کد خبر: 951312
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز خبرداد
مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز از تشکیل کمیته حقوقی و انضباطی در خانه مطبوعات خبر داد و گفت: هیچ شخصی اجازه توهین یا بی احترامی به خبرنگاران را ندارد و درصورت توهین به صورت جدی با او برخورد می‌شود.

اکبر حیدری افزود : توهین یا بی احترامی به هریک از اعضای خانه مطبوعات قابل پیگیری حقوقی و قانونی است و با شخص خاطی برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: ما اجازه نمی دهیم شخصی به خبرنگاران که رکن چهارم دموکراسی هستند و برای نظام و مملکت تلاش می کنند بی احترامی و توهین کند و درمواقعی که حق با خبرنگار باشد از او دفاع می کنیم.

سهیلات به اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار

حیدری از ارائه تسهیلات به اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار خبر داد و گفت: امنیت شغلی خبرنگاران دغدغه همیشگی است و به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز عنوان کرد: مشکل بیمه اصحاب رسانه نیز برطرف شد و از این پس، خبرنگاران می توانند با مراجعه به خانه مطبوعات از راهنمایی های مربوط به استفاده از تسهیلات بیمه دولتی بهره مند شوند.

حیدری مطرح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی رسانه ها در زمینه خرید کاغذ و عدم توانایی برخی از آن ها برای چاپ آگهی، تلاش ما بر آن است تا از طریق دولت اقداماتی را در این زمینه انجام دهیم؛ به واقع با همدلی و اتحاد می توانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

براساس تفاهم نامه منعقد شده میان خانه مطبوعات استان البرز و سازمان بهشت سکینه، قطعه ای در قسمت نام آوران و اصحاب رسانه در بهشت سکینه به آن ها تعلق می گیرد.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز مطرح کرد: همچنین تفاهم نامه ای با یک تا 2 رستوران شهر کرج منعقد شده است که به موجب آن خبرنگاران درصورت استفاده از این تالارها برای مراسم عزا و عروسی از تخفیف ۳۵ درصدی آن ها بهره مند می شوند.

حیدری اظهار کرد: خدماتی از جمله آموزش های حرفه ای خبرنگاری، خبرنویسی و مقاله نویسی که با همکاری مرکز مطالعات صورت می گیرد نیز به خبرنگاران ارائه می شود؛ همچنین خبرنگاران عضو خانه مطبوعات می توانند از خدمات رفاهی آن مانند سفرهای زیارتی و سیاحتی و تسهیلات بهداشتی و درمانی نیز بهره مند شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز افزود: تفاهم نامه ای با برخی مراکز خدماتی درمانی منعقد شده است که به موجب آن، خبرنگاران می توانند از تخفیفات ویژه ۳۰ درصدی برای خدمات دندانپزشکی و تخفیف ۴۰ درصدی برای اعمال جراحی بهره گیرند.

حیدری اظهار کرد: ۲۰۷ رسانه اعم از هفت دفتر روزنامه، ۳۲ دفتر هفته نامه، ۱۹ دفتر دو هفته نامه، ۳۹ دفتر ماهنامه، هشت دفتر دو ماهنامه، ۳۰ دفتر فصلنامه، پنج دفتر دو فصلنامه و ۱۰ خبرگزاری در استان البرز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر، حدود ۴۰۰ خبرنگار در استان البرز مشغول به کار هستند که از این تعداد، ۲۰۰ نفر به عضویت خانه مطبوعات استان در آمده اند؛ کارت ۹۰ درصد اعضای خانه مطبوعات صادر شده است و تلاش می کنیم کارت ۱۰ درصد باقیمانده نیز تا هفته آینده صادر و به آن ها تحویل داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار