کد خبر: 951296
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی:
ناظرگمرکات آذربایجان شرقی از صادرات ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۸۸ تن کالا (غیرنفتی) به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۷۳ میلیون دلار در سال گذشته از گمرکات استان خبر داد.

لیلی اورنگی  در جمع خبرنگاران به افزایش کم نظیر میزان صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صادرات سال گذشته استان از حیث وزن ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی همچنین از صادرات گاز طبیعی به وزن ۱۸۸ هزار تن به ارزش بیش از ۳۸ میلیون دلار از استان در سال گذشته خبر داد و افزود: عمده گروه کالاهای صادره شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد به ارزش ۳۵۶ میلیون دلار است.

وی گفت: چدن، آهن و فولاد به ارزش ۳۰۳ میلیون دلار، سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها به ارزش ۱۹۹ میلیون دلار، میوه، پوست و مرکبات به ارزش ۱۸۹ میلیون دلار، فرآورده‌های غلات به ارزش ۸۸ میلیون دلار، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات آنها به ارزش ۸۶ میلیون دلار، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای به ارزش ۷۸ میلیون دلار، مس و مصنوعات از مس به ارزش بیش از ۷۶ میلیون دلار، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد به ارزش ۶۸ میلیون دلار و شکلات و شیرینی به ارزش ۶۰ میلیون دلار از دیگر گروه‌های کالایی صادراتی هستند.

ناظر گمرکات استان اعلام کرد: این محصولات به ۱۰۴ کشور دنیا صادر شده که در مجموع بیشترین صادرات از گمرکات استان به کشور ترکیه با ۵۵۸ میلیون دلار، عراق با ۵۰۶ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۱۱ میلیون دلار، آذربایجان با ۱۱۰ میلیون دلار، گرجستان با ۱۰۹ میلیون دلار، افغانستان با ۸۵ میلیون دلار، پاکستان با ۵۰ میلیون دلار، چین با ۳۵ میلیون دلار، بلغارستان با ۳۳ میلیون دلار، ایتالیا با ۲۸ میلیون دلار و جمهوری عربی سوریه با ۲۲ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۳۱۵ هزار و ۱۵۹ تن کالای به ارزش بیش از ۹۷۴ میلیون دلار پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزن ۳۶ درصد و از حیث ارزش دلاری ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اورنگی عمده کالاهای وارده به استان را شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات آنها به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار، توتون و تنباکو با ارزش ۱۴۹ میلیون دلار، توتون و تنباکو با ارزش ۱۱۱ میلیون دلار، قطعات منفصله ماشین آلات راهداری، وسائط نقلیه با ارزش ۵۴ میلیون دلار اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر