کد خبر: 951206
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تامین نقدینگی و مواد اولیه واحد‌های صنعتی در سال ۹۸، از دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آ‌نلاین: رضا رحمانی در حاشیه بازدید از چند پروژه صنعتی در کرمانشاه، با بیان اینکه حفظ تولید مستلزم تامین نقدینگی و مواد اولیه است، گفت: نقدینگی واحد تولیدی، مانند آب برای مزرعه است که این موضوع در اولویت‌های دولت قرار گرفته و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی درباره آن تصمیم گیری شده است.
وی افزود: در همین ارتباط، رئیس جمهوری به بانک مرکزی دستور دادند سیستم بانکی سرمایه در گردش لازم برای حفظ وضع موجود تولید را تامین کند و ما نیز به عنوان متولی بخش صنعت پیگیر خواهیم بود.

رحمانی افزایش ساخت داخل، گسترش معادن، بهبود فناوری واحد‌های صنعتی، مسائل لجستیک، اصلاح نظام تنظیم و نظارت بازار و افزایش صادرات را اولویت‌های وزارت صنعت خواند و گفت: تحقق شعار رونق تولید مستلزم فروش است که در این بین صادرات فرصت خوبی برای فعال کردن ظرفیت‌های مازاد کشور و افزایش تولید است؛ چراکه صنعت کشور در بسیاری از محصولات بیشتر از نیاز کشور تولید دارد.

به گفته‌ی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته بیشترین صادرات به عراق از سوی ایران بوده است که باید از همه ظرفیت‌ها برای حفظ و بهبود این وضعیت استفاده کنیم.

وی درباره پروژه‌های صنعتی درحال احداث استان کرمانشاه اظهار کرد: واحد قوطی سازی زمزم با ۶۰۰ میلیارد تومان احداث شده و در مرحله افتتاح قرار دارد، همچنین واحد تولیدی فرش زاگرس با تکنولوژی روز دنیا نیز در حال احداث است که محصولات این شرکت توان و بازار صادرات دارند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار