کد خبر: 951150
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
سیدعبدالله متولیان
در سخن حکیمانه منسوب به حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام آمده است: «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء ...»؛ حمد و سپاس همان خدایی را که دشمنان ما را از احمق‌ها و جاهلان قرار داد. بر اساس این سخن حکیمانه، حماقت دشمن، فرصت‌ساز بوده و حمد خداوندی را به‌دنبال دارد.
حاکمان مستکبر و یاغی کاخ شیطانی امریکا روز دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه (مقارن با ولادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام)، در یک خیمه شب‌بازی و گربه رقصانی آشکار و در اقدامی مداخله‌جویانه، عجولانه، احمقانه، تهدیدآمیز و برخلاف قوانین نظام بین‌المللی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند که این اقدام فقط با استقبال هم‌پیمانان شیطان بزرگ در مثلث شرارت غربی، عبری و وهابی مواجه شد.
اقدامی که نشانگر عصبانیت، سوءهاضمه سیاسی و انحطاط نظام شیطانی امریکا و نوعی فرار به‌جلو و مانور تبلیغاتی برای اعاده حیثیت برباد رفته سردمداران نظام سلطه و کمک به انتخاب نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی طراحی شده است و تنها برنده ظاهری آن هم حزب نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی بود.
ریشه حماقت‌های پی درپی سران متکبر امریکا به نقش ایران (و مشخصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در دمیدن روح شجاعت و ایستادگی و نترسیدن از امریکا و شکستن شیشه عمر شیطان بزرگ برمی‌گردد: رژیم شیطانی امریکا، از ابتدای شکل‌گیری (به‌ویژه بعد از افول اقتدار بین‌المللی انگلیس) و حضور مؤثر در عرصه بین‌المللی، بر اساس استراتژی وحشت و تروریسم سیاسی و ترسیدن ملت‌ها از امریکا شکل گرفته و تمام کشور‌های جهان در چارچوب نظام بین‌الملل، تسلیم بی‌چون و چرای این استراتژی امریکایی شده بودند، اما ٤۰ سال پیش، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای «نفی مطلق نظام سلطه» و «تقابل با استراتژی وحشت و تروریسم شیطان بزرگ» شکل گرفته و «نترسیدن از ابرقدرت‌ها» و «ایستادگی در برابر یاغی‌گری آنان» را به‌عنوان باطل‌السحر نظام سلطه، سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داد و طی ٤۰ سال گذشته عرصه را بر غرب استعمارگر تنگ‌تر کرده و به پیش رفته است.
ایران رسماً نظام فرعونی امریکا را شیطان بزرگ نامیده و با انتخاب «استراتژی مقاومت» و اعلام شعار «مرگ بر امریکا» نابودی تفرعن امریکایی را به جهانیان وعده داده و اعلام نمود «ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم».
شهید بهشتی درباره نقش سپاه در ایستادگی در برابر استعمار غرب و شکل دهی به خاکریز مقاومت و شکستن هیمنه امریکا چه زیبا گفته‌است که «ما از روز اول می‌دانستیم که انقلاب ما به یک چنین پشتوانه متشکل، مسلح و با ایمان نیاز دارد. به همین دلیل در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آنقدر که امریکا از دست این سپاه عصبانی است، کمتر از دست نهاد دیگری عصبانی است.... وقتی نیروی پرتوان و فداکار سپاه آماده درهم کوبیدن توطئه‌هاست... البته امریکا ناراحت و عصبانی است... از آن‌ها که می‌گویند در این مقطع از زمان، دشمن اصلی ما امریکاست عصبانی است... از تشکیلات سیاسی که ملت را در این خط بسیج و متشکل می‌کند عصبانی است. ولی به امریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر. ملت ما همین است که می‌بینی و می‌شناسی و به آن‌ها باید گفت که هنوز این ملت، ابعاد فراوانِ ناشناخته دارد که خبر نداری.»
اقدام ابلهانه و نامتعارف و غیرقانونی امریکا در بحبوحه و گرماگرم خدمت رسانی جان برکفان سپاه به آسیب‌دیدگان سیل در چندین استان کشور فرصت‌های طلایی در اختیار نظام اسلامی ایران قرار داده است: ۱ - سبب پیدایش اتحاد ملی و انسجام سیاسی کم نظیر و اعلام حمایت مقامات، جریان‌های سیاسی، نخبگان، نمایندگان مجلس و... در حمایت از سپاه را در پی داشته است. این اتحاد و حمایت بی‌نظیر از سپاه قطعاً یک شبه و یک روزه به دست نیامده و حاصل ٤۰ سال همراهی این نهاد مقدس با مردم در تمامی عرصه‌ها، حوادث و پستی و بلندی‌های زندگی مردم است. ۲ - سبب آب شدن کوه یخی اعتماد متوهمانه به غرب خواهد شد. ۳ - سیاست تقویت روابط با همسایگان و گرایش به شرق جایگزین سیاست مردود گرایش به غرب خواهد شد و به این ترتیب بازار کشور‌های همسایه را در اختیار ایران قرار می‌دهد. ٤ - با مرگ رسمی برجام شاهد شکوفایی درخت اعتماد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی خواهیم بود. ۵ - با حرکت به سوی استفاده از پول ملی دوجانبه و چندجانبه بین کشور‌های منطقه (ایران، عراق، سوریه، روسیه، هند، پاکستان و...) شاهد خنثی شدن جنگ دلار و بی‌اثر شدن تحریم‌های غرب خواهیم بود. ۶ - دیگر هیچ دلیلی برای هم‌سویی با غرب و پذیرش قواعد استعماری پیمان‌های مالی نظیر FATF دیده نمی‌شود و اعلام رسمی عدم پذیرش این کنوانسیون‌ها و قراردادها، راه را برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای فراهم خواهد کرد (شکی نیست مادامی که در تنگنا قرار نگیریم قطعاً به سمت کنار گذاشتن دلار از مناسبات تجاری پیش نخواهیم رفت).
حقیقت پنهان این است که در این حرکت احمقانه امریکایی‌ها، بی‌شک اروپایی‌ها هم سهیم بوده و هیچ فرقی بین امریکا و اروپا نیست و کل غرب، از تصویر زیبای ضد تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیشتازی و اقتدار مسلطه و بی‌نظیر این نهاد مردمی در جنگ با تروریسم مورد حمایت غرب (مثلث عبری، غربی، وهابی) در سوریه و عراق و محو داعش به شدت عصبانی بوده و امریکا با این اقدام در نقش پلیس بد، به دنبال پاک سابقه ذهنی افکار عمومی جهانی نسبت به نقش ضد تروریستی ایران است و بدیهی است که چنانچه موفق به این هدف بشوند (که هرگز نخواهند شد) تمام زحمات سپاه طی هشت سال گذشته بر باد خواهد رفت، بنابراین وقت آن است که مسئولان ایران با درک صحیح از صحنه نبرد و اقدامی ناشی از بصیرت انقلابی از این فرصت طلایی حداکثر بهره‌برداری را برای اتخاذ یک تصمیم بزرگ جهت پایان دادن به بازی برجامی غرب و تغییر استراتژی نظام اسلامی از «نگاه نامتوازن و برد/باخت به نفع غرب» به سوی نگاه متوازن و برد/برد به شرق بردارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار