کد خبر: 951131
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: دفن بهداشتی و اصولی زباله‌ها و پسماند‌های استان باید با دقت بیشتری انجام شود و انتظار می‌رود تا حداکثر ۲ ماه آینده وضعیت پسماند‌های عفونی شهرستان اراک تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: دفن بهداشتی و اصولی زباله ها و پسماندهای استان باید با دقت بیشتری انجام شود و انتظار می رود تا حداکثر 2 ماه آینده وضعیت پسماندهای عفونی شهرستان اراک تعیین تکلیف شود.

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی با بیان اینکه بیشتر نگرانی مجموعه مسئولین استان در خصوص شیرابه های طبیعی پسماندها و نفوذ آنها به آبهای زیر زمینی بوده است، افزود: این موضوعی است که مدت زیادی درگیر ارائه راهکاری برای مقابله با آن بوده ایم، اما خوشبختانه با همکاری و همفکری ایجاد شده، هم اکنون این نگرانی به حداقل رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر به سایت اصلی دفن پسماندهای اراک نرسیده است، گفت: این پسماندها که ناشی از پراکندگی محیطی هستند باید هرچه سریع تر از مسیرهای اصلی آب جمع آوری شوند تا در مورد آلودگی آبهایی که از این مسیر عبور می کنند نگرانی وجود نداشته باشد. خوشبختانه تا کنون این پسماندها باعث نفوذ آلودگی به این آبها نشده اند.

زندیه وکیلی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت بحران و شهرداری اراک، پسماندهای جمع آوری شده به خوبی ساماندهی شوند و در نقاطی که قبلا برای دفن پسماند مشخص شده است، منتقل شوند. همچنین کانالی که وظیفه هدایت آبهای سطحی را بر عهده دارد می بایست عایق بندی شود تا در حد امکان از نفوذ آب به محلی که شیرابه های پسماندها در آنها هست، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه شهرستان های اراک و ساوه به عنوان دو نقطه از مکان های تجمیع پسماندها جهت دفن پسماندها شناخته شده اند، گفت: از بین شهرستان های دلیجان، محلات و خمین نیز بسته به شرایط آنها و بعد از انجام بررسی های لازم، یک شهرستان به عنوان نقطه سوم تجمیع این پسماندها معرفی می شود. قبل از انتقال پسماندها به این نقاط نیاز است تا در هر شهرستان یک سری ایستگاه جمع آوری موقت پسماند ایجاد شود تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون هماهنگی امور استانداری مرکزی اضافه کرد: چاله هایی که در محلهای دفن پسماند مشاهده می شوند در واقع چاله های دفن پسماند نبوده اند و ناشی از حمل و نقل شن و ماسه های حاشیه رودخانه است. تمامی محلهای دفن در پایین تر از آبها قرار دارند و ما هیچ دفن زباله ای قبل از ایجاد این کانال نداشته ایم.

وی بر تهیه ماشین آلات لازم برای حمل این پسماندها به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در بارش های آینده تاکید کرد و افزود: هرچند وضعیت دفن پسماندها به نسبت سال های گذشته بهبود یافته است و با مهندسی بیشتری انجام شده است، اما همچنان از بسیاری از کارها عقب هستیم و نیاز است تا دفن پسماندها اصولی تر و بهداشتی تر صورت بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر