کد خبر: 951050
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از آمادگی آتش نشانی، معاونت خدمات شهری و نیرو‌های مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برای بارش‌های پیش رو در شهر اصفهان خبر داد و گفت: تقسیم بندی وظایف بین این بخش‌ها در ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،حسین امیری با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی احتمال بارش های شدید در برخی شهرهای کشور از جمله اصفهان در روزهای آینده وجود دارد در مورد آمادگی شهرداری اصفهان در این زمینه، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران در شهر اصفهان در مواقع مورد نیاز به صورت مداوم جلسات دارد که در شرایط اضطراری قبلی تمام نیروهای این ستاد به صورت کامل در آماده باش بود و تقسیم بندی اقدامات لازم برای ارائه خدمات در شهر انجام شد و اگر این شرایط دوباره تکرار شود آمادگی کامل در نیروهای شهرداری همچنان وجود دارد.
ماموریت رفع آبگرفتگی منازل و مغازه ها با آتش نشانی و معابر و زیرگذرها با خدمات شهری است
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای آینده بارش زیادی خواهیم داشت در حال حاضر ستاد مدیریت بحران فعال شده است و سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با 24 ایستگاه برای امدادرسانی هماهنگ است تا نیروهای این سازمان به همراه تجهیزات در آبگرفتگی واحدهای مسکونی و تجاری وارد عمل شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: در تقسیم کاری که در این زمینه صورت گرفته نیروهای خدمات شهری شهرداری هم در بحث آبگرفتگی معابر و زیرگذرهای شهر ورود می کند و اگر حادثه ای در این زمینه داشتیم، خدمات رسانی خواهد کرد.
چاه های جذبی به کمک دفع آب های سطحی در شهر می آیند
وی تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع حادثه در زمان بارش های زیاد لايروبي سپتينگ بزرگراه های شهر در دستور کار قرار گرفته است و به همه مناطق 15 گانه شهرداری ابلاغ شده که آمادگی کامل برای این موضوع داشته باشند. 
امیری با اشاره به اینکه مادی های شهر اصفهان یکی از راه های مهم برای مدیریت آب جاری در شهر است، اظهار کرد: در سیلاب اخیر شهر اصفهان از طریق مادی ها قادر به مدیریت سیلاب بودیم که با توجه به اهمیت این مکان ها گلوگاه هایی که در مسیر مادی ها در گذشته ایجاد شده است را برطرف خواهیم کرد. در یکی دو مادی شهر، در گذشته تصرفات و ساخت و سازهایی انجام شده که درصدد ساماندهی این بخش ها هستیم.
وی بیان کرد: همچنین چاه های جذبی سطح شهر نیز در مدار استفاده قرار خواهد گرفت تا آب های سطح ناشی از بارش باران را جذب و مانع آبگرفتگی شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ماشین آلات سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان هم به تعداد موردنیاز برای کمک در زبان بارندگی شدید پیش بینی شده است. در نهایت مجموعه شهرداری به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات در شرایط عادی و بحرانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر