کد خبر: 951048
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
امام جمعه اصفهان:
مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز وقت کمک و امداد رسانی است و هیچگاه دولت هم حریف ساماندهی این وضعیت بحرانی به تنهایی نمی‌شود، امروز به کوری چشم دشمنان انقلاب واسلام باید این امور را به مدد الهی و ایمان مردم سامان دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه شواری مرکزی ائمه جماعات اصفهان ضمن تبریک اعیاد معظم شعبانیه اظهار کرد: امسال را درعین حالی که مشکلاتی به واسطه سیل به وجود آمد، اما به فال نیک می گیریم چرا که سال با میلاد حضرت علی(علیه السلام) آغاز شد.
وی بیان کرد: این بارندگی نعمت خداوند است اما در عین حال هشدار هم هست، اکثر این مشکلات به این واسطه هست که حق آب را غصب کرده بودند، باید مسئولان اصفهان هم مراقب باشند که در حاشیه رودخانه ساخت و ساز نشود.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: چه بسا مقصر اصلی همه این مشکلات در سیل اخیر انسانها هستند، دخالت بشر در محیط زیست چنین مشکلات و معضلات را به وجود می آورد، این سیل به همه هشدار داد که باید همیشه پدافند غیرعامل را را رعایت کنیم و این یک علم مهم در ساخت و ساز شهری است.
وی با اشاره به اصحاب سبت که در قران کریم آمده است، گفت: ساکتین  در برابر گناه و عذاب جزء گناهکاران هست، متاسفانه در کشور ساکتین در مقابل گناه و فساد زیاد داریم ، حمایت از هم وطنان یکی از رسالت های مهم حوزویان و روحانیون است.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در همین بحران ها و وضعیت ها روحانیون از طریق پایگاه های مساجد برای هم وطنان خود در مناطق سیل زده با تمام قوا عمل کنند و همواره در انجام این امور پا به رکاب باشیم.
وی افزود: ساماندهی حضور روحانیون و ائمه جماعات در مساجد شهر اصفهان برای اقامه نماز در سه وعده توسط یک فرد از ضروریات است، ارائه برنامه متنوع در طول سال از سوی ائمه جماعات شهر اصفهان باید صورت گیرد، چشم مردم به پیش نماز است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: گردادندن مساجد در همه امور و سیاست گذاری امور برای مساجد از جمله اقداماتی است که باید شورای ائمه جماعات شهر اصفهان صورت دهد، این مساجد متعلق به مردم است.
وی ابراز کرد: شورای ائمه جماعات و جامعه ائمه جماعات شهراصفهان در برنامه های ملی اقدامات موثر خود را اطلاع رسانی کنند و به اطلاع عموم مردم برسانند، امام علی(علیه السلام) می فرماید، مومن و متقی کسی هست که به عمل قلیلش راضی نیست و هرچه کار می کند زیاد نمی داند.
مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه اشاره ای به بحث سیل زدگان و کمک به سیل زدگان کرد و اذعان کرد: در دعای شعبانیه داریم که خداوند قلب مرا با طاعت و عبادتت تعمیر و آباد کن و توفیق بده من معصیت نکنم که قلبم ذلیل بشود و خداوندا کمک کن که به آ
وی ادامه داد: امروز وقت کمک و امداد رسانی است و هیچگاه دولت هم حریف ساماندهی این وضعیت بحرانی به تنهایی نمی شود، امروز به کوری چشم دشمنان انقلاب واسلام چون آمریکا باید این امور را به مدد الهی و ایمان مردم سامان دهیم.
آیت الله طباطبائی نژاد خاطرنشان کرد: ائمه جماعات باید در مواقع حساس و بحرانی خود را نشان دهند و با واکنش نشان دادن و اعلام مواضع  موثرخود نسبت به امور در جامعه ظهور و بروز داشته باشند، ائمه جماعات شهر اصفهان اقدام احمقانه و مضحکانه ترامپ را محکوم کنند.
وی یادآور شد: همه مردم پاسدار انقلاب، اسلام و دین خود بوده و به عنوان یک پاسدار هستند،  جامعه روحانیت و ائمه جماعت در چنین امور پیشتاز باشند و همراه با مردم نسبت به دشمنان واکنش نشان دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر