کد خبر: 951046
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان:
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان گفت: از سال ۹۵ در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان به منظور انجام فعالیت‌های منسجم و تجهیز صنایع کشور به فناوری اینترنت اشیا ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،علی بهلولی در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: موضوع «اینترنت اشیا» در حوزه بین رشته‌ای از سال ۹۳ فعالیت در حوزه اینترنت اشیا در دانشگاه اصفهان آغاز و کمیته تخصصی در این ارتباط از سال ۹۵ در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان به منظور انجام فعالیت‌های منسجم در این زمینه ایجاد شد.
وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه اینترنت اشیا در این دانشکده در در سه شاخه «پژوهشی»، «ارتباط با صنعت و جامعه» و همچنین «آموزش و مهارت افزایی» مدنظر قرار گرفته است، ابراز داشت: بر این اساس در زمینه پژوهشی چهار آزمایشگاه «حسگرها و عملیات‌ها»، «فناوری اطلاعات»، «کاربردها و کلان داده‌ها» و «هوش مصنوعی و یادگیری عمیق» تشکیل شد که این آزمایشگاه‌ها مجهز به زیرساخت‌های لازم برای آموزش‌های عملی در ارتباط با اینترنت اشیا است.
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان با اشاره به ضرورت تجهیز صنایع کشور به فناوری اینترنت اشیا بیان داشت: آمادگی داریم تا در راستای مرتبط کردن فناوری اینترنت اشیا (IOT) با صنعت و جامعه و تبیین تأثیر این حوزه بر پیشرفت صنایع با مسئولان و صاحبان صنایع وارد گفت و گو شویم.
وی ادامه داد: در واقع بحث ایجاد صنعت نسل چهار با کمک اینترنت اشیا موضوعی مهم در دنیای امروز است بدین معنا که فناوری IOT می‌تواند همه صنایع را درگیر کند و هم اکنون تجهیز بخش‌های مختلف صنعت فولاد کشور به این فناوری آغاز شده است.
بهلولی تاکید کرد: در حوزه آموزشی و مهارت افزایی سرفصل‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به منظور ورود بیشتر دانشگاه در حوزه اینترنت اشیا در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: تلاش ما این است که دانشجویان در آزمایشگاه‌های مجهز دانشکده مهندس، کامپیوتر دانشگاه اصفهان به شکل عملی و نه صرفاً تئوری در زمینه اینترنت اشیا کار کنند و دوره‌های مهارت افزایی نیز در این زمینه برگزار خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر