کد خبر: 951033
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دین، انقلاب، نظام و حتی هنرمندان ما هنری را می‌خواهند که در خدمت ایده‌های پاک و صحیح مردم باشد، هنر باید طوری باشد که در راستای خدمت ارزش‌های والا باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری‌ در مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: روز گذشته که روز پاسدار بود، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر یک تصمیم احمقانه دیگر را همانند سایر تصمیمات احمقانه‌اش گرفت و این نهاد دوست‌داشتنی را مورد تعرض قرار داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: خدا را شاکریم که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است و در 40 سال که نظام ما پیروز شده، نظام سلطه روز به روز ضعیف‌تر شده است و این تصمیمات احمقانه نیز حاصل ضعف آن‌هاست.
وی مطرح کرد: ایران با همه اختلاف سلیقه‌ها که طبیعی است، قدرشناس خادمان خود هست و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای زیبا و مقدسی است که به برکت انقلاب شکل گرفته است و از همان ابتدا تاکنون در همه صحنه‌ها یار و مددکار کشور بوده و هست و همین روزها در سیل‌ مناطق مختلف ایران ملاحظه می‌کنید که یکی از نیروهای خدوم و پرتلاش سپاه پاسداران است.
انصاری افزود: در دنیا هرکجا ظالمی به حق مظلومی تجاوز کرده است، یکی از پیشتازان دفاع از مظلومان سپاه پاسداران انقلاب ماست و این که یک احمق این نیرو را تروریست خطاب کند، از کسی که خودشان پرورش‌دهنده و پرچم‌دار تروریست‌ در دنیا هستند، جالب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امروز دیگر هیچ کس حرف‌‌های آمریکا را باور نمی‌کند؛ امروز ما هم در روز پاسداشت یکی از پاسداران بزرگ انقلاب که شهید آوینی پاسدار بزرگ ارزش‌های هنری انقلاب بوده است، به سهم خودمان اعلام می‌کنیم که همه ملت ایران پاسدار نظام اسلامی هستند و همه مستضعفان عالم علاقه‌مند پاسداران حریم انسانیت هستند.
وی مطرح کرد: انقلاب اسلامی یک زمینه بزرگ در زمینه هنر ایجاد کرده است که هر فرد و جامعه‌ای از این هنر در یک مسیری استفاده می‌کند؛ در نظام‌های مادی کسانی که به مبدا و معاد ندارند، از این نعمت الهی از مسیرهای غیرانسانی استفاده می‌کنند ولی در یک نظام ارزشی از هنر در خدمت ارزش‌های اسلامی و دینی استفاده می‌شود و سهم انقلاب در این تحول بسیار قابل توجه است.
انصاری بیان کرد: شاخص و سند این حرف هنرمندان زیادی هستند که از هنر خود در مسیر دین و اسلام استفاده کردند؛ شاید برخی‌ها تصور کنند که هنر خیلی نمی‌تواند در خدمت دین باشد ولی امثال شهید آوینی‌ها نشان دادند که نه تنها هنر با ارزش‌های دینی و الهی منافاتی ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع نیاز است که این دو محور در کنار یکدیگر قرار گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: ضریب هوشی شهید آوینی بسیار بالا بود و با ذوق بالایی که داشت، این هنر را پس از انقلاب در خدمت اسلام آورد.
وی اذعان کرد: نقش هنر و هنرمندان در پیشبرد دفاع مقدس و همچنین حفظ این ارزش‌ها بسیار بالاست؛ روایت فتح شهید آوینی با کمترین امکانات ولی با یک روح بلند و با یک هدف مقدس دست به کاری می‌زند که بخشی از مانایی ارزش‌های دفاع مقدس به خاطر این قبیل آثار هنری است.
انصاری در ادامه با بیان اینکه روز شهادت شهدای فرهنگ و هنر زمان تاسی گرفتن به آن‌هاست، گفت: دین، انقلاب، نظام و حتی هنرمندان ما هنری را می‌خواهند که در خدمت ایده‌های پاک و صحیح مردم باشد، هنر باید طوری باشد که در راستای خدمت ارزش‌های والا باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از آنجایی که در ایام شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی است، یادی از آن‌ها کنیم و از آن‌جایی که با آن‌ها در ارتباط بودم، اعتراف کنم که واقعا انسان‌های پاک و مخلصی بود؛ در کنار اقتدار و صلابت این شهید بسیار فرد رئوف و خودساخته بود و امروز کشور ما نیاز به چنین روحیاتی دارد.
وی تصریح کرد: امثال شهید صیاد و آوینی مصداق بارز آیه «رحما بینهم» بودند؛ همان‌طور که این امثال این شهدا را در کمک به سیل‌زدگان و مبارزه محرومیت در سیستان با حضور فعال می‌بینیم و همین افراد در مبارزه با جنایتکاران آن‌چنان مقتدر هستند که عصبانیت ترامپ را در آوردند.
مهدی احمدی‌فر نیز در این نشست اظهار کرد: باید این سوال را بپرسیم که آیا پرداختن به هنر انقلاب اسلامی انجام شده است یا خیر و باید در جنبه‌های مختلف هنری باید به اصل هنر انقلاب اسلامی باز گردیم.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: اگر در ایران حضور داریم، مضمون هنر ماست که تعریف می‌کند هنر انقلاب اسلامی هست یا خیر؛ اگر رجوعی به رشته‌های هنری که در حال ترویج آن‌ هستیم نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که چه میزان به هنر انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم.
وی بیان کرد: آیا زمان آن نرسیده است که در اشعارمان از خال لب و موی مجعد بکاهیم، ما همچنان از ابزارمان در حال استفاده برای تکرار مکرارت هستیم و در راستای بیان زیبایی معارف الهی نیستیم.
احمدی‌فر عنوان کرد: خلاصه‌ترین تعریف هنر کمال فضائل است و هرکجا کسی به کمال این فضیلت‌ها رسیده است، به عنوان یک هنرمند شناخته می‌شود؛ آوردن مفاهیم با ارزش از جمله شجاعت، بزرگی، مردانگی و ... مصداق هنر انقلاب است.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر هنرمندان ما اندیشه‌های پاک خودشان را در قالب هنر بیان کنند، به هدف اصلی هنر انقلاب اسلامی رسیده‌ایم.
مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به همت بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد و پس از سخنرانی‌ها، گپ و گفت‌ صمیمانه در مورد شخصیت شهید آوینی برگزار شد و از افراد فعال در حوزه هنر انقلاب اسلامی تقدیر شد و همچنین در پایان نیز از سه کتاب رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر