کد خبر: 951018
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
به بهانه اجلاسیه شهدای هنرمند استان کردستان
هنر، ابزاری پیش‌برنده‌تر از خطابه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌رود و می‌توان از این وسیله برای گسترش هنر انقلابی بهره برد.

به گزارش جوان از سنندج، «هنر برتر از گوهر آمد پدید»، این جمله‌ فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی را بارها و بارها شنیده‌ایم، که بیانگر جایگاه و اهمیت هنر در جامعه است.

استفاده از ابزار هنر برای بیان دردها، شادی‌ها، عواطف و احساسات بهترین گزینه به شمار می‌رود و حتی زبان خطابه نیز نمی‌تواند به زیبایی زبان هنر اثرگذار باشد.

اگر بگوییم امروزه ابزاری که بتواند در بسیاری از زمینه‌ها به مردم و مسوولان بهترین راهکار و الگو را ارائه دهد، زبان هنر است، سخن گزافی نیست چرا که هنرمندان ما در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که می‌توانند با هنر خود به خلق زیبایی‌ها، شادی‌ها، پیشرفت‌ها و رشد و بالندگی کمک کنند.

بوده‌اند هنرمندانی که نام و یادشان به واسطه‌ هنرشان جاوید و ماندگار است و هستند بزرگمردانی که با جانفشانی و ایثار، هنر را دستمایه‌ بیان دستاوردها و تلاش‌هایشان کرده‌اند.

بی‌شک هنرمندان می‌توانند بواسطه‌ هنری که دارند در ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی نقش‌آفرین باشند و هنر خود را بعنوان دریچه‌ای به سوی معرفی شهدا و گسترش فرهنگ شهادت‌طلبی بگشایند.

آنچه که می‌توان بعنوان ویژگی بارز هنر از آن یاد کرد، تاثیرگذاری هنر است که هنرمند با خلق هنر خود می‌تواند جامعه را از بودن به شدن رهنمود باشد و با ماندگاری اثرش به جامعه نشان دهد که زبان هنر کهنگی ندارد و رمز تاثیرگذاری آن جاودانگی است.

نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی را ملت ایران با فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رساندند، از این‌رو استفاده از زبان هنر برای ترویج این فرهنگ می‌تواند زمینه رشد و توسعه فرهنگ شهادت‌طلبی را فراهم آورد.

شهدا با استفاده از هنرِ حفاظت و پاسداری از آب و خاک و ناموس‌شان بهترین الگو برای هنرمندانی هستند که امروزه می‌خواهند اثر هنری‌شان ماندگار باشد چرا که خلق حماسه‌ پیروزی ایران اسلامی و ایجاد امنیت در جامعه هنری است که تا ابد در یاد و حافظه‌ تاریخ خواهد ماند و هیچگاه به فراموشی نخواهد رفت.

انقلاب اسلامی ما امروز بزرگترین اثر هنری هنرمندانی است که با قطره قطره خون خود آن را خلق کردند و خالق هنری با نام هنر انقلابی در تاریخ بشریت شدند.

امید، جوانان این مرز و بوم که پا در عرصه‌ هنر می‌گذارند اثرگذاری و ماندگاری هنرشان را با الگوگیری از هنرِ هنرمندانِ شهید سرزمین‌مان جاودانه سازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر