کد خبر: 951008
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
مدیرعامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز:
مدیرعامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز گفت: یک هزار کودک مبتلابه سرطان و بیش از ۶۰ کودک مبتلا به آنمی برای اولین بار در استان تحت پوشش این موسسه هستند.

رضا رحیمی در نشست با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی بابیان اینکه جمعیت خیریه قلب‌های سبز به‌عنوان نخستین موسسه خیریه با اهداف آموزشی و تحصیلی ر تبریز شکل‌گرفته است، اظهار داشت: سال جاری هجدهمین سالگرد تولد این موسسه بوده و خوشحالیم در شهر اولین‌ها گام‌های بسیار مهمی را در عرصه خدمات‌دهی با حضور اعضای داوطلب و هیئت‌مدیره برداشته‌ایم.

وی افزود: موسسه خیریه محک در راستای حمایت از کودکان مبتلابه سرطان، بیماران جذامی، سالمندان، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و برگزاری نمایشگاه‌ها بیشتر فعالیت می‌کند.

رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز، اضافه کرد: این جمعیت در 21 فروردین سال 87 در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تبریز، به‌عنوان یک موسسه غیرتجاری خیری با حضور افراد بنامی همچون مرحوم دکتر محمدحسین مبین  به ثبت رسیده و از همان تاریخ فعالیت‌های  تخصصی خود را، در امر حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد کم‌بضاعت شروع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر عضو داوطلب جمعیت بوده و 65 نفر از افراد بنام و خیرین سرشناس به‌عنوان هیئت‌امنا در این مجموعه حضور دارند.

رحیمی بابیان اینکه در کنار سایر خدمات رسالت و تمرکز بیشتر این مجموعه حمایت از دانش‌آموزان و دانش جویان مستعد تحصیل است، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار دانش موز به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش این مجموعه هستند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی مدارس محروم نیز یکی دیگر از تعهدات این جمعیت بوده که بر اساس آن هزینه ثبت‌نام و تهیه ملزومات بیش از یک هزار دانش‌آموز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم سالانه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز اضافه کرد: تابه امروز هزینه تحصیل یک‌صد دانشجو و کمک‌هزینه دانشجویان شاغل در رشته‌های روزانه تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: 4 دانش آموز تحت پوشش این جمعیت در مدارس تیزهوشان مشغول تحصیل بوده و 20 نفر از طریق کانون‌های آموزشی بورسیه شده و همچنین هزینه آموزش زبان‌های خارجی بیش از 50 نفر از کودکان مستعد پرداخت می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: از سال 88 به‌صورت حرفه‌ای حمایت‌های روحی روانی و مادی از کودکان مبتلابه سرطان به‌عنوان همیار محک در شمال غرب کشور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در این خصوص بیش از یک هزار کودک مبتلابه سرطان و بیش از 60 کودک مبتلا به آنمی برای اولین بار در استان تحت پوشش این موسسه هستند.

مدیرعامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز خاطرنشان کرد: برای بالا بردن روحی کودکان مبتلابه سرطان بخش خون بیمارستان در قالب تأمین دستگاه‌های موردنیاز در قالب تجهیز اتاق بازی و پخش فیلم و کارتون انجام‌شده است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های جدی این جمعیت ایجاد پانسیون تخصصی برای دانش آموزان و دانشجویان مستعد تحصیل بوده که این پانسیون تا پایان شهریور با تمام امکانات موردنیاز برای سال تحصیلی آینده راه‌اندازی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر