کد خبر: 951004
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۳
برتری صددرصد ایرانی‌ها برابر عربستان
دور رفت رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که برتری ۲ بر صفر یاران برانکو برابر الاهلی عربستان موفقیت صددرصدی نماینده‌های ایران در دور رفت مرحله گروهی برابر سعودی‌ها را به دنبال داشت.
دنيا حيدری
جوان آنلاین: 
شکست‌ناپذیر در خانه
پرسپولیس که پیش از این نیز سابقه پیروزی برابر الاهلی را داشت، یک‌بار دیگر حریف عربستانی خود را شکست داد تا نه فقط به گفته برانکو بتواند در کورس باقی بماند که رکورد جالب توجهی نیز از خود به جای بگذارد. جدا از آنکه این برد موفقیت صددرصدی تیم‌های ایرانی برابر عربستانی‌ها را رقم زد، آمار فوق‌العاده دیگری نیز از تیم برانکو به ثبت رساند. پرسپولیس از آغاز فصل ۲۰۱۵ تاکنون در هیچ یک از بازی‌های خانگی خود، متحمل شکست نشده؛ چه بازی‌هایی که در آزادی میزبان بوده و چه دیدار‌هایی که به دلیل خباثت سعودی‌ها در زمین بی‌طرف برگزار کرده است. البته آمار شکست‌ناپذیری فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به دو بازی قبل از حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس برمی‌گردد. آخرین شکست خانگی پرسپولیس در لیگ قهرمانان به یک‌هشتم فصل ۲۰۱۲ و زمان دنیزلی در تک‌بازی یک‌هشتم نهایی که با حساب یک بر صفر برابر الهلال تمام شد، برمی‌گردد و بعد از آن، قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر ایران طی چهار سال گذشته در ۱۷ بازی خانگی خود در رقابت‌های آسیایی به هیچ تیمی نباخته است.

عصبانیت سعودی‌ها به خاطر موفقیت نماینده‌های ایران
دویستمین حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس با نخستین برد این فصل سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا همراه شد. پرسپولیس که در دو بازی قبلی به دلیل ناداوری‌ها پنج امتیاز مهم را از دست داده بود با کسب تنها یک امتیاز از تساوی با پاختاکور به مصاف الاهلی رفت. این بازی، اما با پیروزی ۲ برصفر یاران برانکو به پایان رسید تا این تیم در آخرین بازی دور رفت با چهار امتیاز به صعود از این مرحله امیدوار شود. برتری صددرصدی نماینده‌های ایران برابر عربستانی‌ها که با برد پرسپولیس تکمیل شد، واکنش تند سعودی‌ها را به دنبال داشت. این ناکامی‌ها با واکنش تند رسانه‌های عربستان همراه بود، به طوری که سعید الحارثی، خبرنگار عربستانی درباره عملکرد الهلال و الاهلی نوشت: «نمایندگان ایران مقابل تیم‌های ما پیروز شدند. من خواستار لغو لیگ عربستان در ادامه فصل هستم.» این عصبانیت، اما تنها به رسانه‌های این کشور منتهی نشد و قبل از آنکه صدای مطبوعات عربستان درآید، عبدالله بترجی، رئیس باشگاه الاهلی با عصبانیت از نتیجه رقم خورده راهی رختکن این تیم شده و به شدت از بازیکنانش انتقاد و تأکید کرد که عملکرد بازیکنان قابل قبول نبوده است. اتفاقی که مشابه آن پیش از آن در رختکن الهلال و بعد از باخت این تیم به استقلال نیز رخ داده بود!
اما شاید مهم‌ترین مسئله در شکست الاهلی برابر پرسپولیس به گلزنی دوباره شجاع برگردد. او که دو سال پیش با گلزنی مقابل الاهلی باعث شوخی و خنده کاربران شبکه‌های اجتماعی شده بود، باز هم گلی زیبا به این تیم زد. ضربه آکروباتیک و استثنایی مدافع پرسپولیس نه فقط دروازه محمد العویس را باز کرد که او را به گربه سیاه این دروازه‌بان نیز تبدیل کرد.

امیدواری به آینده
پرسپولیس با حواشی فراوان راهی امارات شد. شایعه شکایت برانکو و پچ‌پچ‌های درگوشی در خصوص جدایی پروفسور از پرسپولیس و به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی از یک‌سو و غضب سرمربی تیم در خصوص عالیشاه از سوی دیگر نگرانی‌های زیادی را رقم زده بود. با وجود این، برانکو یک‌بار دیگر ثابت کرد که تیم او حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خصوصاً در خط دفاع که بازی فوق‌العاده شجاع نه تنها ضعف‌های اخیر سیدجلال را پوشاند بلکه بار دیگر موفقیت خط دفاع پرسپولیس را که در این بازی گلزنی هم کرد، سر زبان‌ها انداخت و باعث شد نایب‌قهرمان فصل گذشته در نخستین بازی این فصل خود در زمین بی‌طرف جانی دوباره بگیرد و خیزی جدی برای ادامه راه موفقیت‌آمیزی که فصل قبل تا فینال طی کرد، بردارد. موفقیتی که تکرار آن دور از دسترس نیست، خصوصاً که با این برد، کار عربستانی‌ها در بازی برگشت برای جبران بسیار سخت است و این را الاهلی که دو فصل پیش بازی ۲ بر صفر برده را با گل‌های شجاع و منشا با تساوی ۲-۲ تاخت زد تا حسرت صعود بر دلش باقی بماند بهتر از هر تیم دیگری می‌داند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار