کد خبر: 950999
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۵
پرونده حمید صفت، خواننده معروف رپ که مدتی به اتهام قتل پدرخوانده‌اش در بازداشت به سر می‌برد با اعلام نظریه کمیسیون ۹ نفره پزشکی قانونی وارد مرحله تازه‌ای شد.
 سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، حمید صفت خواننده رپر زیرزمینی اواخر مرداد سال ۹۶ به اتهام قتل عمد پدرخوانده‌اش در شمال تهران بازداشت و راهی زندان شد. متهم در زندان به نظریه پزشکی قانونی که علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به آهیانه راست اعلام کرده بود، اعتراض کرد. بدین ترتیب تیم سه نفره پزشکی قانونی پرونده را بررسی و اعلام کردند، علاوه بر ضربه به سر، بیماری مقتول هم در مرگش تأثیر داشته است. متهم در ادامه به نظریه کمیسیون سه نفره هم اعتراض کرد و پرونده کمیسیون هفت نفره مورد بررسی قرار گرفت؛ کمیسیون هفت نفره اعلام کرد مرد فوت شده داروی ضد انعقاد خون مصرف می‌کرده که این دارو موجب تسبیب مرگ وی شده است. پس از اعلام این نظریه متهم به قرار بازداشت موقت خود اعتراض کرد و پس از ۹ ماه با گذاشتن وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. در چنین شرایطی اولیای دم به رأی کمیسیون هفت نفره اعتراض کردند و پرونده این بار برای بررسی‌های تخصصی روی میز کمیسیون ۹ نفره پزشکی قانونی قرار گرفت. در نهایت پس از چندماه کمیسیون ۹ نفره پزشکی قانونی اعلام کرد، با توجه به بررسی‌های انجام شده، مشخص شد علت مرگ پدر خوانده حمید صفت ضربه به سر بوده، اما این ضربه کشنده نبوده است. در حال حاضر متهم هنوز در دادگاه کیفری محاکمه نشده است و با اعلام نظریه کمیسیون ۹ نفره پزشکی قانونی وی به زودی در دادگاه محاکمه می‌شود.

آغاز ماجرا
روز شنبه ۲۸ مرداد سال ۹۶ مأموران پلیس با تماس مسئولان بیمارستانی در شمال تهران از مرگ مشکوک مرد سالخورده‌ای باخبر و راهی محل شدند. مأموران در بیمارستان با جسد مرد ۶۶ ساله‌ای به نام هوشنگ روبه‌رو شدند که بررسی‌های اولیه پزشکان حکایت از این داشت، وی بر اثر اصابت جسم سختی به سرش به کام مرگ رفته است. با اعلام این خبر قاضی سیدسجاد منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل سابق دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل به تحقیق پرداخت. تیم جنایی در بررسی‌های تخصصی دریافت، مرد فوت شده چند سالی است با همسر دومش در خانه‌ای حوالی خیابان ملاصدرا زندگی می‌کرده است و روز حادثه با پسر خوانده‌اش حمید صفت که رپر و خواننده زیرزمینی است، در خانه‌اش درگیر و زخمی شده است که پس از آن به بیمارستان منتقل می‌شود، اما در نهایت فوت می‌کند. مأموران در ادامه به دستور بازپرس جنایی، حمید صفت را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند. وی در بازجویی‌ها به درگیری با پدرخوانده‌اش اعتراف کرد و گفت: به هواخواهی از مادرش با هوشنگ درگیر شده، اما قصد قتل وی را نداشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار