کد خبر: 950992
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴
طالبان افغانستان اعلام کرده که سحرگاه دیروز یک بمب‌افکن بی ۵۲ نیرو‌های امریکایی را در استان هلمند ساقط کرده است. بعد از حمله روز سه شنبه طالبان به نیرو‌های امریکایی در پایگاه نظامیان امریکایی در بگرام، این دومین حمله به نیرو‌های امریکایی در افغانستان است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «قاری محمد یوسف» سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر خود سقوط یک بمب‌افکن امریکایی در هلمند به دست طالبان را اعلام کرده است. منابع امریکایی و افغان تا لحظه تنظیم این خبر، سقوط بی ۵۲ امریکایی را که گفته می‌شود در منطقه «لر» واقع در شهرستان «واشیر» ولایت هلمند ساقط شده تأیید نکرده‌اند، ولی حسان جواهر خبرنگار حوزه افغانستان در پیامی در توئیتر نوشت: مجاهدین یک بمب افکن بی ۵۲ امریکا را در ناحیه وشیر در استان هلمند سرنگون کردند. این حادثه حوالی ساعت ۶ صبح دیروز در نزدیکی پایگاه هوایی شوراب رخ داد. این بمب افکن به طور کامل سوخت و همه سرنشینان آن کشته شدند.
در حالی که امریکایی‌ها سرگرم مذاکره با طالبان برای صلح در افغانستان هستند، دلیل حملات طالبان به نظامیان و پایگاه‌های امریکایی در افغانستان مشخص نیست به خصوص که کاروان امریکایی‌ها نیز روز سه شنبه در حال بازگشت به پایگاه خود در بگرام هدف حمله طالبان قرار گرفتند که در اثر آن سه نظامی امریکایی و یک مقاطعه‌کار کشته شدند.
پایگاه‌های امریکا در افغانستان بخشی از فرماندهی مرکزی امریکا در منطقه موسوم به سنتکام است که روز دو شنبه ایران در واکنش به تصمیم تروریستی خواندن سپاه پاسداران، این پایگاه‌ها را تروریستی اعلام کرد. بر اساس اعلام غیر رسمی طالبان بمب‌افکن راهبردی بی ۵۲ امریکا در حال فرود هدف قرار گرفته است. طالبان ادعا کرده که این بمب‌افکن پس از آتش گرفتن، سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شده‌اند.

سرنوشت نامعلوم اف ۳۵
روز دو شنبه یک جنگنده پیشرفته اف ۳۵ امریکایی هم به دلایل نامعلومی در آب‌های اقیانوس آرام سقوط کرد که بقایای آن دیروز پیدا شد. نیروی هوایی ژاپن اعلام کرد بقایای جنگنده اف۳۵ ارتش ژاپن که روز گذشته از روی رادار محو شده بود، در اقیانوس پیدا شد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، یک جنگنده پیشرفته اف۳۵، حین پروازی تمرینی در آب‌های اقیانوس آرام سقوط کرد. «تاکشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن گفت: علت سانحه هنوز مشخص نیست و ۱۲ فروند دیگر از این جنگنده روی زمین خواهند ماند. به‌گفته او، خلبان جنگنده مذکور، پیش از محو شدن از روی رادار، طی پیامی درخواست لغو مأموریت را داده بود. جنگنده‌های اف۳۵ که در زمره گران‌ترین جنگ‌افزار‌های جهان قرار دارد، محصول همکاری امریکا و کشور‌های عضو «ناتو» مانند بریتانیا، نروژ، دانمارک، ایتالیا، استرالیا، کانادا، هلند و ترکیه است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
3
5
نظامیان تروریست آمریکایی به درک واصل شدند جمله درست تری هست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار