کد خبر: 950988
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۷
نتانیاهو برای پنجمین دوره نخست وزیر ماند
حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلاف راست‌ها موفق شده‌اند بیشترین آرا را از آن خود کنند و به این ترتیب نتانیاهو برای پنجمین دور پست نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را به دست می‌آورد. در چنین شرایطی دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، اسرائیلی‌ها به نفع حفظ وضعیت موجود در ارتباط با حل و فصل بحران خاورمیانه رأی دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: حزب لیکود نتانیاهو به تنهایی موفق شده همان تعداد کرسی پارلمانی را که رقیبش بنی گانتس از ائتلاف میانه‌رو «آبی و سفید» کسب کرده، به دست آورد (۳۵ کرسی)، اما با شمارش آرا، نتایج نشان می‌دهد که لیکود و سایر احزاب جناح راستی متحد با نتانیاهو ۶۵ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی به دست آورده‌اند و به ترتیب حائز اکثریت لازم برای تشکیل کابینه شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این پیروزی با وجود اتهام فساد علیه نتانیاهو ۶۹ ساله، وی را در مسیر تبدیل شدن به نخست‌وزیری قرار می‌دهد که بیشترین مدت را در این سمت بوده است. رقابت نزدیک میان دو حزب اصلی پس از اتمام وقت رأی‌گیری سه شنبه شب و نظرسنجی‌های پس از انتخابات به عدم قطعیت و تردید منجر شد تا جایی که هم نتانیاهو و هم گانتس مدعی پیروزی پس از اعلام نتایج اولیه شدند.
در همین حال نتانیاهو در ساعات اولیه روز گذشته در محل حزب لیکود در تل‌آویو صحبت کرد و این انتخابات را یک پیروزی چشمگیر خواند.
وی گفت: این یک دولت جناح راستی است، اما من نخست‌وزیر همه هستم. نتانیاهو همچنین به حامیانش گفت: من مذاکرات را با رهبران احزاب جناح راستی آغاز کرده‌ام. آن‌ها وعده داده‌اند برای تشکیل دولت بعدی که من در آن نخست‌وزیر هستم، پیشنهاد کنند. ائتلاف جناح راست به رهبری لیکود، اسرائیل را برای چهار سال بعدی اداره می‌کند. نتانیاهو ۱۳ سال است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

رأی علیه دو کشوری
دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در پیامی توئیتری در واکنش به نتایج نظرسنجی‌های رأی دهندگان پس از اتمام رأی‌گیری در اراضی اشغالی نوشت: براساس نخستین نظرسنجی از مجموع ۱۲۰ کرسی حدود ۱۸ کرسی موافق اصل راهکار تشکیل دو کشور با مرز‌های ۱۹۶۷ هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، صائب عریقات، در ادامه نوشت: اسرائیلی‌ها به حفظ وضعیت موجود و عدم پایان دادن به اشغالگری خود رأی دادند. آن‌ها به تفرقه نژادی و آپارتاید رأی دادند.
نتایج نظرسنجی‌ها که پس از پایان رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی اسرائیل منتشر شد، حاکی از این است که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی اسرائیل بر حزب «ائتلاف آبی و سفید» به رهبری بنی گانتس پیشی گرفته است.

برنامه توسعه اشغال اجرایی می‌شود
به‌رغم انتقاد‌های بین‌المللی از مواضع اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تلاش او برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری فلسطین به این رژیم بعد از انتخابات پارلمانی، وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود تأکید کرد، اعمال حاکمیت بر کرانه باختری به ویژه شهرک‌ها در دستورکار کابینه جدید خواهد بود.
«بنیامین نتانیاهو» هفته گذشته در آستانه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی گفته بود که آمادگی دارد بعد از انتخابات شهرک‌های این رژیم در کرانه باختری و همچنین بخش‌هایی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی الحاق کند.
یسرائیل کاتس، عضو حزب لیکود روز چهار شنبه در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: اعمال حاکمیت بر کرانه باختری به ویژه شهرک‌ها در دستورکار کابینه جدید خواهد بود و درباره این مسئله با امریکا هماهنگی خواهد شد.
کاتس به عنوان یکی از اعضای منتخب حزب لیکود که در کابینه آتی وزیر خواهد بود، تأکید کرد: هرگز یک کابینه متحد تشکیل نخواهد شد بلکه کابینه‌ای راست‌گرا تشکیل خواهد شد.
اما در آن طرف دنیا در واشنگتن وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در جلسه استماع سه شنبه شب مجلس سنا از اظهارنظر درباره اینکه دولت این کشور چه اقدامی در قبال موضع رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به خود انجام خواهد داد، خودداری کرد.
به گزارش نیویورک تایمز، «کریس ون هولن» سناتور دموکرات ایالت مریلند در جلسه استماع کمیته اعتبارات سنا از «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا سؤال کرد: «آیا هنوز این سیاست ما است که با اقدام یکجانبه اسرائیل برای الحاق همه یا بخش‌هایی از کرانه باختری مخالفت کنیم؟»
وزیر خارجه امریکا از دادن پاسخ مستقیم به این سؤال امتناع و تأکید کرد که دولت ترامپ به زودی طرح خود درباره مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان (موسوم به معامله قرن) را رونمایی خواهد کرد.
پمپئو به‌رغم تکرار چند باره سؤال صریح سناتور هولن درباره الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، تنها به این جواب بسنده کرد که «ما (با رونمایی از معامله قرن) در فرآیند اعلام موضع خود هستیم.»
قانونگذار امریکایی با اشاره به انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی خطاب به پمپئو گفت که «ممکن است با توجه به پایان انتخابات در اسرائیل، اتفاق‌ها به سرعت بیفتند و شما امروز نمی‌توانید به ما بگویید که سیاست امریکا درباره این موضوع (الحاق کرانه باختری) چیست.»
وزیر خارجه امریکا در پاسخ به این اظهارنظر مدعی شد: «به نظرم، من جواب سؤال شما را دادم.»
«بنیامین نتانیاهو» هفته گذشته در آستانه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی گفته بود که آمادگی دارد بعد از انتخابات شهرک‌های این رژیم در کرانه باختری و همچنین بخش‌هایی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی الحاق کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار