کد خبر: 950979
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶
روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «مرد بسته‌های اقتصادی» در مورد محمدباقر نوبخت می‌نویسد: «نوبخت از ارائه بسته‌ای جدید برای رونق تولید خبر داده است... سال ۹۳، یک سال بعد از شروع به کار دولت... نوبخت بسته «خروج غیرتورمی از رکود» را رونمایی کرد. دولت برای این بسته تبلیغات زیاد و پرطمطراقی به راه انداخت و جلسات متعددی با حضور اقتصاددانان برتر کشور برگزار کرد... تقریباً تمام صحبت‌هایی که نوبخت و طیب‌نیا درباره بسته خروج غیرتورمی از رکود گفته بودند، اجرا نشد... طی این سال‌ها، پیشران‌های اقتصاد حرکتی نکردند و دیگر قسمت‌های اقتصاد را به چرخش درنیاوردند... البته بسته خروج غیرتورمی از رکود تنها بسته دولت نبوده است... بسته‌هایی که دولت روحانی از سال ۹۲ تا به الان طراحی کرده است، تقریباً بی نتیجه مانده است. البته که نوبخت، مرد اعلام بسته‌های اقتصادی دولت، برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، درباره بسته رونق تولید جزییاتی ارائه نداده است، اما اگر قرار است مانند بسته‌های قبلی باشد، همین ابتدای کار مشخص است که جواب نمی‌دهد.»
چند روز قبل از این هم روزنامه سازندگی که ارگان حزب کارگزاران محسوب می‌شود، در مورد شبهه پیرامون مدرک دکترای نوبخت نوشته بود. این روزنامه با انتشار مطلبی با عنوان «نوبخت زیر تیغ اقتصاددانان» آورده بود که «اگرچه هم وزارت علوم و هم سازمان برنامه و بودجه مدرک دکترا را تأیید کردند، اما اقتصاددانان این توضیحات را کافی ندانسته‌اند... نوبخت به‌پشتوانه دکترای اقتصاد خود، رئیس برنامه و بودجه شد، اما همین دکترای اقتصاد برای آقای نوبخت دردسر تازه‌ای شده که برخی در مقایسه وی با علی کردان، وزیر دولت احمدی‌نژاد خواستار برکناری او به‌دلیل مدرک جعلی شده‌اند.».
اما به‌گفته روزنامه سازندگی، سؤال اقتصاددانان یک چیز است: «آیا آن دانشگاه اصولاً رشته اقتصاد دارد؟ (در فهرست برنامه‌ها دکترای اقتصاد نیست) چگونه این پایان‌نامه که در منابع اینترنتی با نام ایشان منتشر شده، نه مشخصات اساتید مشاور و نه سربرگ و مارک دانشگاه و نه صورت‌جلسه دفاعیه در آن موجود است، بگذریم از مطالب آن هم که در سطح این نیست که حتی یک دانشگاه ضعیف بین‌المللی هم قبول کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار