کد خبر: 950972
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن اقدام ترامپ در درج نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی امریکا هشدار داد که دست مقاومت برای واکنش به این اقدام امریکا باز است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز چهار شنبه به مناسبت روز جانباز و میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام در شهر بیروت، پایتخت لبنان روز پاسدار (سوم‌شعبان) را تبریک گفت و تأکید کرد روز پاسدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نامگذاری شده است.
وی به اقدام خصمانه ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که امریکا از تروریسم حمایت نمی‌کند، بلکه خود تروریسم است و در رأس آن قرار دارد. ما در برابر این تروریستی که شاخص‌ترین نمونه آن کشتار هیروشیما است، می‌ایستیم.
سیدحسن نصرالله تأکید کرد که امریکا به خاطر منافع رژیم صهیونیستی حقوق همه امت اسلامی را نادیده می‌گیرد و تمامی تسهیلات را در اختیارش می‌گذارد و در مقابل، مدافعان از خاک و مقدسات و آبرو را تروریست می‌خواند.
او اینگونه رفتار امریکا را اوج وقاحت دانست و گفت: وقاحت دیگری که امروزه شاهد هستیم، تروریستی خواندن سپاه پاسداران است؛ نیرویی که یک سازمان نظامی رسمی به رسمیت شناخته شده به حساب می‌آید.
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که سپاه پاسداران یک نهاد جهادی و عظیم است و ما اقدام ترامپ در درج نام سپاه در لیست سازمان تروریستی امریکا را محکوم می‌کنیم و در کنار برادران خود که از مقدسات و ملت‌های منطقه نه تنها ایران دفاع می‌کنند، قرار می‌گیریم.
سیدحسن نصرالله درباره انگیزه ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی خود گفت: سپاه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر است و دارای یک جایگاه محوری در منطقه است و همین مسئله موجب هراس امریکایی‌ها شد. سیدحسن نصرالله ادامه داد: ما باید امروز در کنار آن‌ها بایستیم و این موضع خود را بیان کنیم. به نظرم امروز این مسئله (تروریستی خواندن سپاه) گام طبیعی از شیطان بزرگ است. آن‌ها (امریکایی‌ها) می‌خواهند خاورمیانه را به روش جدیدی ترسیم کنند و آلت دست آن‌ها در منطقه به آن‌ها کمک می‌کند. ولی آنچه که اتفاق افتاد این بود که ملت‌های ما و برخی از ملت‌های منطقه در برابر این طرح امریکایی‌ها ایستادند و آن را شکست دادند. ما [دیگر]احساس ضعف نمی‌کنیم. اینکه ما را در لیست تروریسم قرار می‌دهند، دلیل قوی بودن‌مان است. اگر ما از ایستادن در برابر آن‌ها ناتوان بودیم، آن‌ها برای ما محدودیت ایجاد نمی‌کردند. سیدحسن نصرالله درباره انگیزه ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی خود گفت: سپاه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر است و یک جایگاه محوری در منطقه است و همین مسئله موجب هراس امریکایی‌ها شد.
وی خاطر تصریح کرد: امروز تعدادی از مناطق ایران در معرض خطر سیل قرار گرفته است و ما می‌بینیم که مسئولان نظامی و نیرو‌های مسلح این کشور چگونه به کمک سیل‌زدگان می‌شتابند و این یک حرکت انسانی بزرگ است.
سیدحسن نصرالله اقدام ترامپ ضد سپاه را طبیعی دانست و اظهار داشت: چنین واکنش‌هایی از سوی مقامات امریکایی طبیعی است و ما باید در کنار سپاه پاسداران قرار بگیریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار