کد خبر: 950968
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱
فیلم سینمایی «دیده‌بان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به نقل از ستاد خبری سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش فیلم «دیده‌بان» در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۱۹ با حضور عوامل فیلم و سینماگران در سینما فلسطین افتتاح می‌شود. «دیده‌بان» نخستین فیلم دفاع مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافت و مورد توجه قرار گرفت.
این فیلم با حضور در هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست نظر مثبت منتقدان و سینماگران را به خود جلب و جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین کارگردانی و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم (بخش فیلم‌های اول و دوم) را کسب کند.
همچنین پوستر بخش «فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با عکسی از فیلم «دیده بان» رونمایی شد.
عکاس فیلم «دیده‌بان» که از آثار ماندگار سینمای ایران به شمار می‌آید، مهریار مهدوی است.
سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با توجه به جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی پنج فیلم ماندگار سینمای ایران از دهه ۶۰ را که مورد توجه منتقدان و مخاطبان سینما قرار داشته‌اند، با همکاری فیلمخانه ملی ایران مرمت کرده و در بخش «فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» به نمایش درمی‌آورد.
«دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ششم اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار