کد خبر: 950889
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود گفت که اقدام آمریکا در «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به بی‌ثباتی در منطقه منجر خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه به «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوی آمریکا واکنش نشان داد و گفت که این مسئله به بی‌ثباتی در منطقه منجر خواهد شد.

او در جریان نشست خبری مشترک خود با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود در شهر آنکارا گفت: «اقدام آمریکا در گنجاندن سپاه [پاسداران انقلاب اسلامی] ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی به عدم ثبات منطقه منتهی خواهد شد».

چاووش‌اوغلو گفت: «یکی از کشورهای [عربی] خلیج [فارس] پیشتر پیشنهاد داده بود که نیروهای سپاه ایران در لیست گروه‌های تروریستی گنجانده شود».

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که این تصمیم آمریکا یکجانبه بوده و هیچ کشوری نمی‌تواند نیروهای مسلح یک کشور دیگر را تروریستی اعلام کند.

وزیر خارجه قطر نیز در واکنش به این اقدام آمریکا گفت که «با اقدامات یک‌جانبه نمی‌توان هیچ یک از مشکلات را حل و علاج کرد».

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، دیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را «تروریستی» خواند. شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به این اقدام، متقابلا نظامیان آمریکایی حاضر در منطقه غرب آسیا را تروریستی اعلام کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار