کد خبر: 950881
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
استحکام اقتصاد داخلی محور اصلی شعار‌های سال است
رهبری محور فعالیت‌ها را «تولید» قرار دادند و با همین نگاه عنوان سال را «رونق تولید» نام‌گذاری کردند تا برای چندمین سال تولید و اقتصاد مهم‌ترین دغدغه رهبری به ویژه در یک دهه اخیر باشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار سال‌۹۸، بیست‌ویکمین شعار سال را به صورت متوالی نام‌گذاری کردند. نا‌م‌گذاری‌های سالانه رهبر انقلاب، از سال‌۱۳۷۸ به صورت متوالی در دستور کار ایشان قرار گرفت تا با نام‌گذاری هر سال منطبق بر اهمیت موضوع به تناسب شرایط روز کشور، محور فعالیت‌ها در حاکمیت اعم از قوای سه‌گانه حول شعار سال متمرکز شود.
تعیین شعار‌های سالانه نه فقط برای مسوولان اجرایی، قضایی و قانون‌گذار کشور که یک راهبرد و استراتژی برای آحاد مردم است.
 
سال‌۱۳۷۸ سرآغاز نام‌گذاری سال از سوی رهبری بود. سالی که به‌دلیل صدمین سالگرد ولادت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان سال «امام خمینی(ره)» نام‌گذاری شد.
شعار‌های سالانه رهبر انقلاب در حالی ۲۱‌ساله شد که در بیش از دو دهه گذشته رهبری یک راهبرد مشخص را برای هر سال تعیین می‌کنند.
 
راهبرد مشخص رهبری در این شعار‌ها غالباً اقتصادی بود و تولید، شاه‌بیت همه این سال‌ها؛ نخستین شعار اقتصادی رهبری مربوط به سال‌۸۰ است؛ سالی که به‌عنوان «اقتدار ملی و اشتغال‌آفرینی» نام‌گذاری شد.
از تأکید رهبر انقلاب به موضوع اشتغال در آن زمان همین بس که چالش اشتغالزایی در کشور تقریباً از اواسط دهه‌۸۰ یکی از دغدغه‌های مسوولان اجرایی کشور شد و این نگاه هوشمندانه رهبری پیش از بحرانی شدن وضعیت بیکاری، نشان از دوراندیشی ایشان دارد.
 
«نوآوری و شکوفایی» نیز شعار اقتصادی - سیاسی سال‌۱۳۸۷ بود که رهبر انقلاب در همان زمان از مسوولان دولتی خواستند تا در روش‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی در جهت پیشبرد کشور گام جدی بردارند.
نکته قابل توجه اینکه، از دهه‌۹۰ تاکنون تقریباً تمام تأکید و راهبرد‌های رهبر انقلاب موضوعاتی پیرامون مسائل اقتصادی بوده است.
«جهاد اقتصادی»، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی»، «اقتصاد و فرهنگ با عزت ملی و مدیریت جهادی»، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی» و «رونق تولید» تمام شعار‌هایی هستند که از سوی رهبر انقلاب از سال‌۱۳۹۰ تاکنون نامگذاری شده‌اند.
رهبر انقلاب اساسی‌ترین مسائل کشور را در سال‌۹۰ مسائل اقتصادی برشمردند و بر همین اساس این سال را
«جهاد اقتصادی» نامگذاری کردند.
 
در سال‌۹۱ نیز ایشان بخش مهمی از جهاد اقتصادی را مسأله تولید ملی عنوان کردند. آیت‌الله خامنه‌ای در این سال به دلیل تمرکز دشمن بر تحریم‌ها بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تأکید کردند.
 
سال‌۹۲ به‌دلیل همزمانی با انتخابات ریاست‌جمهوری رهبری با تلفیق موضوع سیاست و اقتصاد، این سال را حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری کردند.
هر چند تأکید ایشان بر حماسه سیاسی و حق انتخاب برای هر ایرانی بود؛ اما از اقتصاد نیز غافل نشدند تا حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی هدف و استراتژی سال باشد.
 
در سال‌۹۳ نیز رهبری به‌رغم اینکه به موضوع فرهنگ تأکید داشتند، «اقتصاد» را با «فرهنگ» تلفیق کردند تا راهبرد این سال را «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» قرار دهند.
 
در سال‌های‌۹۵ و ۹۶ محور نام‌گذاری سال «اقتصاد مقاومتی» بود. سال‌۹۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و سال‌۹۶ «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شد.
و، اما فرهنگ اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب این‌گونه تعبیر می‌شود. به گفته ایشان «اقتصاد مقاومتی معنایش این است که ما یک اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند؛ هم آسیب‌پذیری‌اش کاهش پیدا کند؛ یعنی وضع اقتصادی کشور و نظام اقتصادی جوری باشد که در مقابل ترفند‌های دشمنان که همیشگی و به شکل‌های مختلف خواهد بود، کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند.»
 
در سال‌۹۷، راهبرد مشخص رهبری حمایت از کالای ایرانی بود که مخاطب ایشان در نام‌گذاری سال‌۹۷ همه آحاد ملت از جمله مسوولان بود؛ در این سال نیز همچون تأکیدات مکرر، رهبر انقلاب محور را «تولید» قرار دادند و تأکید کردند: «اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.»
 
در پیام نوروزی سال‌۹۸، رهبری در تحلیل سال‌۹۷ در خصوص حمایت از کالای ایرانی فرمودند: «سال‌۹۷ را ما سال حمایت از کالای ایرانی اعلام کردیم. نمی‌توانم بگویم که این شعار به طور کامل عملی شد، امّا می‌توانم بگویم این شعار به صورت وسیعی مورد توجّه قرار گرفت و در بسیاری از موارد، این شعار از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت و عمل شد و همین قطعاً تأثیر خواهد داشت.»
 
سال‌۹۸ نیز رهبری محور فعالیت‌ها را «تولید» قرار دادند و با همین نگاه عنوان سال را «رونق تولید» نام‌گذاری کردند تا برای چندمین سال تولید و اقتصاد مهم‌ترین دغدغه رهبری به ویژه در یک دهه اخیر باشد.
با این حال، خلاصه شعار‌های رهبری بر سه محور اقتصاد، اشتغال و تولید است و به گفته ایشان در پیام‌های مختلف، اشتغال زمانی ایجاد می‌شود که تولید در کشور رونق بگیرد. ایشان در تعیین شعار سال‌۹۱ به‌عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تأکید کردند: «اگر ما توانستیم تولید داخلی را رونق ببخشیم، مسأله تورم حل خواهد شد؛ مسأله اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلی به معنای حقیقی کلمه استحکام پیدا خواهد کرد.».
اما نکته‌ای که رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود در تبیین شعار امسال به آن اشاره کردند، این بود که «از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا (رونق تولید) به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
مجلس = موتور پیشران انقلاب در گام دوم
به منظور خنثی نمودن اقدامات خباثت آمیز دولت امریکا و حامیان داخلی و خارجی آن برای ایجاد فاصله ومقابل هم قراردادن مردم و نظام در سال۹۸- موج سواری و صید ماهی ، می بایستی قوای کشور و در رآس آن نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی و تقنینی خود را هرچه سریعتر در دفاع از کشور،انقلاب ، مردم و اقشار ضعیف جامعه نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری مد ظله العالی، بعنوان موتور پیشران کشور در گام دوم انقلاب- سال رونق تولید در ارائه و تصویب لوایح ضد آمریکایی،مقابله با جریانهای نفوذی شامل مدیران و مسئولین دوتابعیتی ،اصلاح ساختار اقتصادی،اصلاح نظام بانکی ، ایجاد شفافیت در ارکان اقتصادی کشور برای مبارزه با فساد و میدان دادن به جوانان صالح،صادق، متخصص ،با انگیزه و انقلابی و جایگزین نمودن ایشان با افراد بی رمق،خسته به منظور بازسازی اعتماد و ایجاد امید و نشاط بین مردم و دمیدن خونی تازه به رگهای انقلاب اجرایی نمایند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار