کد خبر: 950861
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
مراسم گلریزان برای مردم سیل‌زده روز گذشته از سوی جامعه ورزش برگزار و کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده به این مناطق ارسال شد. اهالی ورزش روز گذشته در ورزشگاه شهید شیرودی گردهم آمدند تا به نوعی حمایت خود را از هموطنان آسیب‌دیده در سیل اخیر اعلام کنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  فعالان عرصه ورزش هرگز نسبت به حال و روز هموطنان خود بی‌تفاوت نبودند و این‌بار نیز قلب‌شان برای سیل‌زده‌های شمال و جنوب کشور می‌تپد. در مراسم گلریزان که وزیر ورزش، رؤسای فدراسیون‌ها و سایر مسئولان ورزش در آن حضور داشتند، علاوه بر مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی که از سوی وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته شده بود، بسیاری از اقلام ضروری نیز جمع‌آوری شد. البته کمک ورزشی‌ها به اینجا ختم نشد. علیرضا بیرانوند دستکش جام جهانی‌اش را به مزایده گذاشت، عادل مجللی و فرهاد قائمی در بین مردم سیل‌زده گلستان هستند و علیرضا جهانبخش نیز از انگلیس و از راه دور نگران وضعیت سیل‌زده‌های گلستان، لرستان و خوزستان است.

درک عمق فاجعه
رئیس فدراسیون جودو رسالت ورزشکاران را در کمک‌رسانی به مردم سنگین خواند. آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر مشکلات سیل‌زده‌ها مرتفع شود: «یک لرستانی هستم و عمق فاجعه را دیدم؛ مردم شرایط مساعدی ندارند. همانطور که مردم لرستان در زلزله پیشقدم بودند، اکنون نیاز به حمایت همه مردم دارند. رسالت ما این است که در صحنه کمک‌رسانی پیشقدم باشیم تا زندگی آن‌ها به شرایط عادی بازگردد. رسالت ورزشکاران سنگین است و باید همانطور که مردم حامی ورزشکاران هستند، ورزشکاران هم در کنار مردم قرار بگیرند.» دکتر صمیمی، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین هم که در این مراسم حضور داشت، کمک به هموطنان را وظیفه خود و سایر اهالی ورزش عنوان کرد: «فدراسیون جانبازان و معلولین حمایت از مردم آسیب‌دیده ایران را وظیفه خود می‌داند، به همین منظور ورزشکاران و هیئت‌های استانی فدراسیون با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به یاری مردم استان‌های آسیب‌دیده شتافتند تا آرامش و آسایش به مردم برگردد. مردم ایران همیشه در کنار ورزشکارانشان بودند و با قهرمانی آن‌ها خوشحال می‌شدند. اکنون وظیفه جامعه ورزش است که در کنار مردم قرار بگیرد و به آن‌ها کمک کند.»

نمی‌توانستم بی‌خیال باشم
قایقران ملی‌پوش همچنان در منطقه سیل‌زده آق‌قلا حضور دارد و تلاش می‌کند به زودی به اردوی تیم ملی اضافه شود. عادل مجللی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تلاش مردم و ورزشکاران گفت: «چند روز دیگر در ستاد ورزشکاران برای کمک به مردم سیل‌زده کار دارم، بعد از آن به اردو می‌روم. از روز اول فروردین من و سردار آزمون تصمیم گرفتیم به مردم سیل‌زده کمک کنیم و بقیه دوستان هم سنگ‌تمام گذاشتند. آب هنوز از شهر آق‌قلا تخلیه نشده و خیلی از روستا‌ها در آب هستند. نمی‌توانستم نسبت به اتفاقی که در استانم رخ داده، بی‌خیال باشم، در این صورت با وجدانم نمی‌توانستم کنار بیایم.»

مزایده به نفع مردم
علیرضا بیرانوند دستکش و کفش بازی ایران – پرتغال را به نفع سیل‌زدگان به مزایده می‌گذارد. دروازه‌بان لرستانی پرسپولیس و تیم ملی در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری یک بازی دوستانه نیز خبر می‌دهد: «سال ۹۸ با تلخی برای مردم کشور و استانم آغاز شد و متأسفانه برخی داغدار شدند. با دیدن تصاویر دل هر انسانی به درد می‌آید. خانه‌های زیادی خراب شد و مردم حتی سرپناهی نداشتند. دستکش و کفش بازی با پرتغال در جام جهانی را که برایم خیلی ارزشمند هستند به مزایده می‌گذارم. هر وقت وحید امیری به ایران بیاید اگر مجالی باشد برای شرکت در مسابقه فوتبال به مناطق سیل‌زده لرستان خواهیم رفت.»

نگران مردم
علیرضا جهانبخش ابراز امیدواری کرد آسیب‌های مناطق سیل‌زده هرچه سریع‌تر جبران شود. مهاجم ایرانی تیم برایتون که در لیگ جزیره بازی می‌کند در گفت‌وگو با تسنیم از نگرانی‌هایش برای هموطنان سخن گفت: «متأسفانه روز‌های ناراحت‌کننده‌ای برای مردم ایران بود. از دور خیلی نمی‌توانیم کاری انجام دهم، اما هر کاری از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد. این داستان تلخ برای خانواده ما رخ نداده، اما از نظر روحی و روانی تأثیر زیادی رویمان گذاشته است. در این شرایط سخت مردم سنگ‌تمام گذاشتند. در شیراز، لرستان و گلستان دیدیم که مردم چطور آستین‌ها را بالا زدند و کمک کردند. امیدوارم مردمی که در سیل گرفتار شدند، هرچه زودتر شرایط بهتری پیدا کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار