کد خبر: 950855
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» از چند روز قبل عملیات خود را برای تصرف طرابلس آغاز کردند که با مقاومت سرسختانه نیرو‌های دولت وفاق ملی مواجه شدند، اما خلیفه حفتر روز گذشته اعلام کرد در عرض ۷۲ ساعت نیروهایش بر طرابلس مسلط خواهند شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، درگیری دو قدرت در شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی که از شش روز قبل شروع شده است، روز سه شنبه نیز ادامه یافت. منابع مطلع گزارش دادند، متحدان خلیفه حفتر، فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» وابسته به پارلمان «طبرق» (شرق لیبی) به صورت غیرمستقیم خواستار یکسره شدن کار عملیات شده است.
برخی منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره گزارش دادند که برخی متحدان حفتر از وی خواسته‌اند که به دلیل فشار‌های بین‌المللی و ترس از صدور قطعنامه‌ای علیه نیرو‌های حفتر در سازمان ملل، سریعاً طرابلس را تصرف یا عملیات را متوقف کند. وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از یک منبع دیپلماتیک مصری گزارش داد که حفتر از متحدان خود به ویژه مصر خواسته است تا ۷۲ ساعت به وی برای پیشروی به سمت طرابلس و تصرف شهر‌ها و مناطق استراتژیک و حتی یورش به طرابلس و تصرف آن، مهلت دهند و قاهره نیز با این درخواست حفتر موافقت و دیگر متحدان منطقه‌ای را به پذیرش این فرصت متقاعد کرده است. عربستان سعودی، امارات، مصر و روسیه از جمله حامیان اصلی حفتر هستند و از نیرو‌های وی حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به عمل می‌آورند.
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که با وجود گذشت پنج روز از آغاز عملیات نیرو‌های حفتر در جنوب طرابلس آن‌ها چندین پایگاه مهم را از دست داده و مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند. بر اساس این گزارش، نیرو‌های وابسته به دولت وفاق ملی فرودگاه بین‌المللی طرابلس واقع در ۲۵ کیلومتری این شهر، دو اردوگاه الیرموک و الصواریخ در جنوب طرابلس را باز پس گرفتند. عملیات خلیفه حفتر که متحد پارلمان طبرق در شرق لیبی است، از پنج شنبه گذشته با هدف تصرف شهر طرابلس، پایتخت لیبی در شمال غرب این کشور آغاز شده است. طبق گزارش‌های خبری به نظر می‌رسد میان متحدان و حامیان حفتر، درباره عملیات اشغال طرابلس اختلاف نظر وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار