کد خبر: 950834
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
زندگی خواننده منحرف انگلیسی در جشنواره «کن» رونمایی می‌شود
به فاصله چند ماه از حضور فیلم‌های «راپسودی بوهمنی» (حماسه کولی) و «کتاب سبز» در مراسم اسکار که اولی به زندگی «فردی مرکوری» خواننده همجنس‌باز می‌پردازد و دومی به زندگی یک موسیقیدان همجنس‌باز، یک فیلم دیگر با موضوع خواننده‌های همجنس‌باز قرار است در جشنواره فیلم کن، رونمایی و اکران شود. تمایل غیرعادی سینمای غرب به پرداختن به زندگی افراد مشهور همجنس‌باز می‌تواند به نوعی ترویج این انحراف اخلاقی باشد، به خصوص اینکه این گونه فیلم‌ها مورد توجه جشنواره‌های بین‌المللی فیلم قرار دارند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: فیلم سینمایی «راکتمن» درباره زندگی «التون جان» خواننده مشهور انگلیسی که سال‌هاست همجنس‌باز بودن خود را علنی کرده است، در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن، رونمایی می‌شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از «هالیوود ریپورتر» شنیده‌ها حاکی از آن است که فیلم زندگینامه «التون جان» با نام «راکتمن» با بازی «تورون اگرتون» در نقش اصلی آماده رونمایی در این رویداد بزرگ سینمایی است.
با توجه به اینکه تاریخ اکران فیلم «راکتمن» نیز ۲۴ می‌اعلام شده است (جشنواره کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می‌برگزار می‌شود) احتمال حضور این فیلم در جشنواره بیش از پیش افزایش یافته است تا در کنار فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته «تارانتینو» از داغ‌ترین پروژه‌های سینمایی در کن باشد.
فیلم زندگینامه «التون جان» به کارگردانی «دکستر فلچر» به زندگی این خواننده انگلیسی از دوران کودکی تا آغاز دوران حرفه‌ای‌اش در عرصه موسیقی و اولین سفرش به امریکا می‌پردازد.
رونمایی از فیلم «راکتمن» در حالی انجام می‌شود که چند ماه پیش در نودویکمین دوره جوایز اسکار، فیلم سینمایی «حماسه کولی» که بر اساس زندگی فردی مرکوری، خواننده و رهبر گروه موسیقی «کوئین» ساخته شده بود، چهار جایزه اسکار را گرفت و فیلم «کتاب سبز» که به زندگی یک پیانیست امریکای آفریقایی‌تبار پرداخته است، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. همچنین در «بفتا» جایزه اسکار سینمای انگلیس، سال گذشته فیلم «ماری ملکه اسکاتلند» جایزه گرفت تا باز هم فیلم‌های بیوگرافیک بر اساس زندگی شخصیت‌های همجنس‌باز، در رأس موفق‌ترین فیلم‌های سینمای غرب جای بگیرند.
فیلم‌های بیوگرافیک از جمله مشهورترین و محبوب‌ترین فیلم‌ها در سینمای جهان هستند و برخلاف سینمای ایران که اقبال کمی به این گونه فیلم‌ها می‌شود، فیلم‌های بیوگرافیک جزو پرفروش‌ترین آثار سینمایی به شمار می‌روند.
اما در بین چهره‌های مشهور غربی که در زمینه‌های مختلف از سیاست گرفته تا هنر و ورزش، اینکه زندگی چهره‌های دارای انحرافات جنسی و همجنس‌بازانه دستمایه تولید فیلم قرار می‌گیرد، تأمل‌انگیز است.
در سال ۲۰۱۳، زمانی که فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی بر اساس نظرات منتقدان فیلم و سینماگران حاضر در جشنواره کن، بهترین فیلم شصت‌وششمین جشنواره به شمار می‌رفت، در کمال ناباوری، فیلم سینمایی «آبی گرم‌ترین رنگ است» که یک فیلم همجنسگرایانه بود، توانست نخل طلای این فستیوال را به دست آورد. این اتفاق حتی باعث اعتراض رسانه‌های فرانسوی شد ولی دلیل اینکه چرا هیئت داوران این فستیوال که قرار است زندگی آلتون جان را در آن اکران کنند، ترجیح داد به یک فیلم همجنس‌بازانه جایزه دهد، موضوعی است که می‌توان دلیل آن را در سخنان «راک هادسون» بازیگر سرشناس دهه‌های ۵۰ و ۶۰ هالیوود پیدا کرد. هادسون که خودش همجنس‌باز بوده است، در پاسخ به سؤالی درباره تولید فیلم‌های همجنس‌بازانه گفته است: «حرف مرا باور کنید. اغلب فیلم‌ها توسط کارگردانان و تولیدکنندگان همجنسگرا دستکاری می‌شوند و آن‌ها فیلم را به سمتی می‌برند که با دلایل روانشناسانه شرایط را برای ارتباط مرد با مرد منطقی جلوه بدهند، مثلاً هنگامی که ارتباط با زن‌ها مستلزم پرداخت هزینه باشد.» با این توضیحات احتمالاً توجه به فیلم‌های بیوگرافیک با موضوع زندگی شخصیت‌های همجنس‌باز نیز توجیه‌پذیر است، سینمای غرب را افرادی کنترل می‌کنند که دارای انحرافات جنسی هستند و تمایل دارند تا با تولید و نمایش فیلم‌هایی که این انحرافات را عادی جلوه می‌دهند، سعی در ترویج این گونه مسائل غیراخلاقی دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار