کد خبر: 950783
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
به دنبال انتشار آمار رشد ضعیف دستمزد‌ها در آمریکا، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۹۷.۰۲۳ واحد رسید تا بزرگ‌ترین کاهش خود از بیستم ماه مارس تاکنون را تجربه کند. علاوه بر فشار ارز‌های وابسته به گروه‌های کالایی نظیر دلار کانادا و استرالیا، اسکناس سبز در معاملات روز سه‌شنبه تحت تأثیر کاهش سفارشات کالا‌های بادوام و کاهش رشد سطح دستمزد‌ها در آمریکا وارد محدوده نزولی شد.

کاهش نرخ جهانی دلار

شین کادوتا، استراتژیست ارزی در بانک "بارکلی" گفت: قدرت دلار در اواخر هفته گذشته به اوج خود رسید، اما از آن زمان این ارز بهانه‌ای برای افزایش مجدد نداشته است.

به دنبال رشد قیمت نفت و عبور پر قدرت آن از کانال ۷۰ دلاری، دلار کانادا با ۰.۵ درصد افزایش به ازای ۱.۳۳۱۴ واحد در هر دلار مبادله شد. دلار استرالیا نیز ۰.۳ درصد افزایش یافت تا هر دلار استرالیا به ۰.۷۱۲۱ دلار آمریکا برسد.

یورو نیز پس از دو کاهش متوالی با ۰.۴ درصد افزایش به ازای ۱.۱۲۵۶ دلار مبادله شد. پوند در کشاکش جدال بین دولت و مجلس این کشور بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به ازای ۱.۳۰۶۲ دلار معامله شد.

در برابر همتای ژاپنی نیز دلار در مسیر نزولی گام نهاد به گونه‌ای که هر دلار با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ازای ۱۱۱.۴۵ ین مبادله شد. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا افزایش یافت و به ۲.۵۱۸ درصد رسید تا بیش از پیش از قعر پانزده ماهه اخیر خود در اواخر ماه مارس فاصله بگیرد.

هم چنین هر دلار به ازای ۶۹.۶۷۴۱ روپیه هند، ۱.۳۵۴۲ دلار سنگاپور، ۰.۹۹۸۷ فرانک سوئیس و ۶.۷۱۳۹ یوان چین مبادله شد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار