کد خبر: 950767
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل حوادث قهری و بلایای طبیعی به استان اردبیل خسارت وارد شده که بیشترین خسارت مربوط به سرمازدگی بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین خسارت وارده مربوط به سرمازدگی در بخش کشاورزی بوده که پرداخت خسارت آنها از طریق بیمه محصولات کشاورزی در حال انجام است.

وی به فعالیت 19 کارگروه زیرمجموعه مدیریت بحران استان اردبیل اشاره کرد و گفت: هر یک از این کارگروه‌ها با وظیفه و اختیارات مشخص فعالیت خود را انجام می‌دهند و ما به دنبال جاری شدن سیل در روزهای گذشته در مناطق مختلف کشور، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران را به صورت استانی و شهرستانی برگزار کردیم تا توان و آمادگی دستگاه‌های مختلف را به نوعی سنجش کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: قرار است امور آب استان ظرف دو هفته جمع‌بندی خود را از وضعیت رودخانه‌ها و مسیرها انجام دهد تا ما بتوانیم در یک برنامه‌ریزی میان ‌مدت و بلند مدت نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها اقدامات قانونی را انجام دهیم.

عبدالعلی‌پور افزود: بیشترین تخلفات در این حوزه مربوط به ساخت و سازها در کنار رودخانه‌ها و حتی حریم و بستر آنهاست که قرار شده به نوعی جلوی این کار گرفته شده و با دخالت دستگاه‌های مرتبط زمینه ایمن‌سازی ساخت و سازها در کنار رودخانه‌ها و مسیرها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما جلسات مرتبی را در شهرستان‌ها برگزار کردیم تا با هماهنگی فرمانداران و سایر دستگاه‌ها بتوانیم آمادگی کامل را برای مقابله با حوادث احتمالی به ویژه جاری شدن سیل در مناطق سیل‌خیز داشته باشیم که از بابت ماشین‌آلات سبک و سنگین و تأمین برخی امکانات، اقدامات خوبی انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عبدالعلی‌پور اضافه کرد: در کنار اعلام آمادگی برای مقابله و کاهش بلایای طبیعی، ما کمک‌رسانی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به ویژه سیل‌زدگان را انجام دادیم به طوریکه 10 دستگاه کمپرسی، یک دستگاه تریلی کمرشکن، دو دستگاه لودر و بیش از 14 هزار لیتر آب بسته‌بندی به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

وی ادامه داد: در مجموع از اول امسال تاکنون بیش از دو میلیارد تومان کمک‌های مردمی استان اردبیل به مناطق سیل‌زده ارسال شده و همچنان این روند ادامه دارد.

عبدالعلی‌پور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما برای کاهش تلفات احتمالی از وقوع سیلاب در مناطق حادثه‌خیز استان، محل‌های اسکان اضطراری و شرح وظایف دستگاه‌ها را به صورت مکرر مورد بازبینی و رصد قرار دادیم و امیدواریم با مراقبت‌هایی که انجام می‌شود در صورت بروز حوادث با کمترین مشکل و نارسایی روبه‌رو شویم.

وی تصریح کرد: ‌در سطح استان به غیر از یک مورد فوتی که در منطقه فیروزآباد و حادثه ناگوار رخداده، ما هیچ اتفاق دیگری را در سطح استان شاهد نبودیم و خساراتی را به غیر از افزایش آب در برخی از مناطق روستایی و حاشیه شهرها به ویژه در منطقه گلمغان به ثبت نرسیده است.

عبدالعلی‌پور در ادامه گفت: ما دیشب در منطقه گلمغان شاهد افزایش آب در مسیر رودخانه بودیم که متأسفانه در این رخداد به دلیل ساخت و سازهایی که در بستر و حریم رودخانه انجام شده، برخی خسارات جزئی را به ویژه ورود آب به منازل شاهد بودیم که با کنترل، دقت و مراقبت انجام شده بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای، سیل مقطعی جاری شده در گلمغان به درستی مدیریت شد.

وی افزود: امیدواریم در یک برنامه بلند مدت بتوانیم با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها زمینه کاهش تلفات و خسارات را در بروز حوادثی نظیر سیل انجام دهیم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز با تاکید استاندار اردبیل در سطح استان آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر