کد خبر: 950764
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل:
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروز امسال با ۲۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۶۷ نفر در سوانح رانندگی استان مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری در نشست با خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجموعه بهداشت و درمان استان اردبیل در قالب طرح سلامت نوروزی از 20 اسفندماه 1397 تا 17 فروردین ماه 1398 گفت: در این ایام با 23 درصد کاهش نسبت به سال قبل، پنج نفر در حوادث رانندگی استان جان باختند.

وی تعداد تماس با مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی 115 در استان اردبیل در طرح نوروزی را با 6 درصد افزایش، 17 هزار مورد ذکر کرد و افزود: در 25 روز طرح سلامت نوروزی استان 400 نفر نیروی انسانی با استفاده از 75 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 9 دستگاه موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد هوایی فعال بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل مجموع ماموریت های مراکز اورژانس استان اردبیل در تعطیلات نوروزی را سه هزار و 388 مورد ذکر کرد و گفت: 442 مورد از این ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی و سوانح رانندگی و 2 هزار و 857 مورد نیز مربوط به ماموریت های غیر ترافیکی بوده است.

دکتر اخوان اکبری همچنین مجموع مراجعان به مراکز اورژانس استان را حدود 110 هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت: 14 هزار و 558 نفر از این افراد بستری شده و بیش از 95 هزار نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی از انجام هزار و 276 عمل جراحی اورژانسی در تعطیلات نوروزی در استان اردبیل خبر داد و افزود: در این مدت هزار و 71 مورد عمل جراحی غیر اورژانسی نیز انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین در تشریح طرح سلامت نوروزی در بخش بهداشت استان نیز از فعالیت 15 گروه بازرسی و 10 گروه نظارتی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در این ایام 30 بازرس بهداشت محیط از تعداد 19 هزار و 240 مرکز و مکان تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.

وی اظهار کرد: در این بازرسی ها به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی تعداد 76 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دادگاه معرفی شده و 9 واحد نیز پلمب شدند.

وی همچنین گفت: در بازرسی گروه های بهداشتی استان در تعطیلات نوروز حدود 15 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج یا معدوم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین از ادامه بازرسی و نظارت حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه در ایام تعطیل نوروز خبر داد و افزود: در 25 روز گذشته 98 مورد بازدید از داروخانه و 23 مورد بازدید از کارخانه های تولید مواد غذایی انجام و 287 مورد آزمایش مواد غذایی صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر