کد خبر: 950734
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان:
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: افتخار بزرگ سربازی نظام و پاسداری از دین به پاسداران داده شده و با توجه به اینکه سپاه همزاد انقلاب اسلامی است در طول چهل سال نشان داده‌اند که نیرو‌های قابل و شایسته‌ای برای پاسداری از انقلاب هستند.

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: روز پاسدار در تقویم کشور، یادآور دلاورمردی‌ها، ایستادگی‌ها، ایثار و جانفشانی‌های یک قشر خاص نیست؛ بلکه بیانگر پاسداری، صلابت و استحکام ملتی است که با سرمشق قراردادن زندگانی و مشی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نزدیک به چهل سال در برابر تمام توطئه‌ها و تهدیدات غرب و شرق ایستادند تا به جهانیان ثابت کنند که این درخت استوار و تنومند زیر بار هیچ تندبادی قد خم نمی‌کند و پرقدرت و پرصلابت، مسیر خود را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی طی می‌کند.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگ سربازی نظام و پاسداری از دین به پاسداران داده شده است، افزود: با توجه به اینکه سپاه پاسداران همزاد انقلاب اسلامی است در طول چهل سال از عمر با برکت ای نهاد انقلابی نشان داده‌اند که نیروهای قابل و شایسته‌ای برای پاسداری از انقلاب هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: در ابتدای انقلاب، سپاه بیشتر در حوزه کارهای فرهنگی و سازندگی فعالیت می‌کرد اما با شروع ناآرامی‌ها و غائله در مناطق قومی و جنگ تحمیلی، سپاه جزو اولین نفراتی بود که علارغم نداشتن تجربه، آموزش و امکانات، دلیرانه و شجاعانه در این مناطق حضور پیدا کردند و افتخارها آفریدند.

وی تصریح کرد: دلیل اینکه نیروهای سپاه در هشت سال جنگ تحمیلی در کانون تهدیدها و جنگ قرار گرفتند عشق و علاقه به وظیفه پاسداری بود که وقتی ‌دیدند انقلاب در خطر است با جان و دل از انقلاب و ارزش‌های آن پاسداری کردند.

سردار رجبی با بیان اینکه اوج فراز سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی بود گفت: علارغم اینکه سپاه مشکلات و محرومیت‌هایی در آن زمان داشت ولی شناسایی، طراحی و طرح‌ریزی عملیات‌های مختلف و مهم را در جنگ تحمیلی با مشارکت ارتش به عهده گرفت.

وی یادآور شد: هرچند در آن زمان سپاه امکانات خاصی در اختیار نداشت اما ایمان و اعتقاد باعث ایجاد انگیزه در پاسداران شد و در دفاع از کشور خوب درخشیدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی اشاره کرد و گفت: امروز قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران و تمام زیرمجموعه آن به معنای کامل و با نیت پاسداری و نه با هدف کسب درآمد و ثروت عملکرد ارزشمندی را از خود نشان داده‌اند و همه آحاد مردم به آن اذعان می‌کنند.

وی به ویرانی‌های سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: تک‌تک قطرات باران نعمت و برکت خداوند است فقط این مدیریت بد عده‌ای است که باعث می‌شود اینگونه خرابکاری و ویرانی به بار بیاید.

سردار رجبی افزود: چرا باید در کشورهای دیگری که چندین برابر کشور ایران در آن بارندگی رخ می‌دهد چنین خساراتی پیش نیاید اما در کشور ما با بارشی چندین برابر کمتر این اتفاقات ناگوار بیفتد؟

وی ادامه داد: متاسفانه امروز به دلیل عدم کفایت برخی از مدیران مجبور شده‌ایم که شکرگزاری به خاطر باران را به درگاه خداوند فراموش کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات و پروژه‌های عظیمی  که طی یک ماه گذشته در جنوب کشور توسط نیروهای سپاه در قرارگاه خاتم انجام شد تا حدودی جلوی ویرانی‌های بیشتر را گرفت.

وی یادآور شد: اقدامات زودبازده، کارهای عمرانی، خدماتی، رفاهی، بهداشت و ... در حوزه مردم‌یاری که در استان کردستان انجام شده است نشان می‌دهد که نیروهای سپاه تنها در یک حوزه فعالیت نمی‌کنند بلکه در کنار ایجاد امنیت و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در هرجایی که نیاز به خدمت باشد فعالیت می‌کنند.

سردار رجبی گفت: امروز بعد از گذشت چهل سال از تاسیس سپاه، نیروهای آن به یک بلوغ فکری رسیده است و تمام خدماتی که در این سال‌ها انجام داده است نشان می‌دهد که چگونه با تمام وجود برای خدمت به مردم، برای ایجاد امنیت و برای ایجاد آسایش مردم تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: کسی شک ندارد که اگر جانفشانی  و ایثارگری پاسداران در حوزه ایجاد امنیت نباشد، امنیت در کشور برقرار نمی‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: لباس سبزرنگ پاسداران هم لباس خدمت و محرومیت‌زدایی است، هم لباسی نظامی و ایجاد امنیت و هم لباس سازندگی است بنابراین خدمت در این سازمان توفیقی الهی می‌خواهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر