کد خبر: 950711
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
آرزو‌های بزرگ پورتو در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در جزیره استارت می‌خورد. دور رفت یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها در حالی امشب آغاز می‌شود که هر دو بازی به میزبانی تیم‌های انگلیسی انجام می‌شود؛ لیورپول در آنفیلد انتظار پورتو را می‌کشد و تاتنهام نیز من‌سیتی را پیش‌رو دارد.
شیوا نوروزی
جوان آنلاین: 
حریفان آشنا
وایت‌هارت لین امشب میزبان یک بازی مهم است. تاتنهام برای تداوم بخشیدن به جاه‌طلبی‌هایش باید من‌سیتی را نیز کنار بزند، همانطور که دورتموند را کنار زده است. اسپرز‌ها از اینکه جزو هشت تیم برتر اروپا هستند، احساس غرور می‌کنند و برای آنکه این موقعیت مهم را از دست ندهند باید طلسم ناکامی مقابل سیتی را بشکنند. از سه سال پیش تاکنون دو تیم پنج بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی سهم آبی‌های منچستر بوده و یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. غلبه بر سیتی برای تیم لندنی به بحثی حیثیتی تبدیل شده است و هواداران تاتنهام انتظار دارند این طلسم در لیگ قهرمانان شکسته شود. مائوریسیو پوچتینو بهتر از هر کس دیگری می‌داند که غلبه بر تیم گواردیولا تا چه اندازه دشوار است. تاتنهام با تمام تلاشی که می‌کند، در رده سوم لیگ برتر جای گرفته، آن هم با ۱۶ امتیاز کمتر نسبت به من‌سیتی. سیتیزن‌ها قطعاً به سادگی مقابل میزبان تسلیم نمی‌شوند و سفیدپوشان برای رسیدن به پیروزی نیازمند برنامه‌ای حساب شده و بازی دور از احساسات هستند. البته هری کین به نتیجه این بازی خوش‌بین است. کاپیتان تاتنهام بازی در وایت‌هارت لین را یک امتیاز بزرگ می‌خواند: «سیتی عملکرد خاصی در فصل جاری داشته است. با این حال ما نیز سعی می‌کنیم از شرایط به سود خود استفاده کنیم، اما به هر حال بازی مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان بسیار دشوار است. ما در وایت هارت لین جدید احساس راحتی داریم و حس می‌کنیم مانند همیشه در خانه خود به میدان می‌رویم. منچسترسیتی برای بازی در لیگ قهرمانان برای اولین بار در این استادیوم بازی می‌کند و همین موضوع می‌تواند یک مزیت مهم برای ما باشد. هیچ بهانه‌ای برای تاتنهام وجود ندارد، زیرا ما در خانه خود بازی می‌کنیم.»
گواردیولا، اما اهداف بزرگ‌تری در سر دارد. تیم او فقط دو امتیاز کمتر از صدرنشین دارد و در صورت لغزش لیورپول، من‌سیتی آماده تصاحب رده اول جدول است. علاوه بر این حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فرصت کسب یک جام دیگر را نیز برای سیتیزن‌ها مهیا کرده است. ضمن اینکه منچسترسیتی در جام حذفی هم حضور دارد و قهرمان جام اتحادیه نیز شده است. با این حساب شاگردان پپ شانس کسب چهارگانه را دارند، نکته‌ای که سرمربی سیتی قبل از این بازی مهم بر آن تأکید کرد: «در پایان فصل با توجه به جام‌های قهرمانی که به دست آورده‌ایم، درباره ما قضاوت خواهند کرد، ولی حتی اگر فقط با قهرمانی در جام اتحادیه به این فصل پایان دهیم و مردم بگویند برای سیتی فاجعه اتفاق افتاده، من این فصل را برای تیمم یک فصل خارق‌العاده می‌دانم. دوست داریم فصل حالا‌حالا‌ها ادامه داشته باشد، چون این تیم از بازی کردن لذت می‌برد.»
 
دیداری تکراری
دیگر تیم انگلیسی هم درآنفیلد، پورتوی باانگیزه را در پیش دارد. لیورپول صدرنشین این روز‌های لیگ جزیره پنج بازی اخیر خود را با برد به پایان رسانده و به نظر می‌رسد تیم یورگن کلوپ از آمادگی کافی برای شروع یک‌چهارم نهایی برخوردار باشد. سال گذشته دو تیم در مرحله یک‌هشتم به هم برخوردند که در نهایت قرمز‌های جزیره با یک برد پرگل و یک تساوی راهی مرحله بعد رقابت‌ها شدند. نتایجی که سرمربی آلمانی در لیورپول کسب کرده، رضایت‌بخش بوده و بر همین اساس کلوپ برای تداوم حضورش در این تیم برنامه دارد. غلبه بر پورتو و رسیدن به فینال اروپا قطعاً یکی از همین برنامه‌هاست. در آن سوی میدان تیم پرتغالی، آ. اس رم را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد. سرجیو کونسیسائو با رساندن پورتو به این مرحله نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار