کد خبر: 950709
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
شب سرنوشت پرسپولیس
آخرین نماینده ایران امشب در دوبی به مصاف الاهلی می‌رود تا دور رفت لیگ قهرمانان آسیا تمام شود. بعد از برگزاری بازی‌های استقلال و ذوب‌آهن، حالا نوبت به پرسپولیس است که ساعت ۲۰ امشب در امارات از نماینده سعودی‌ها پذیرایی کند، آن هم در حالی که باید در آزادی به مصاف الاهلی می‌رفت، اما طبق روال چند سال اخیر و به لطف بی‌عدالتی AFC که تحت تأثیر رفتار‌های خصمانه عربستان با ایران است باید در دوبی میزبان نماینده سعودی‌ها باشد!
دنيا حيدری
جوان آنلاین:  بعد از دست رفتن پنج امتیاز حساس در تهران و قطر به لطف داورانی که عادلانه سوت نزدند، بدون شک حالا دیگر برانکو خوب می‌داند که حریف ۱۲ نفره است و دست‌کم گرفتن یار دوازدهم نماینده سعودی‌ها می‌تواند به نتایجی، چون تساوی با پاختاکور در آزادی یا حتی شکست ناعادلانه برابر السد در قطر بینجامد. نتایجی که امتیاز‌های مهمی را از پرسپولیس گرفت تا سایت AFC پیش از بازی سوم با الاهلی طی گزارشی تأکید کند که یاران برانکو محکوم به برد هستند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به حضور سرخپوشان در نیمه‌نهایی ۲۰۱۷ و راه یافتن به فینال سال گذشته تأکید کرد که یاران برانکو به عنوان یک مدعی قدم به این رقابت‌ها گذاشتند، اما با کسب یک تساوی و یک باخت (در ثانیه‌های آخر) هنوز نتوانستند قابل قبول ظاهر شوند. مسئله‌ای که باعث شده بازی با الاهلی برای آن‌ها سرنوشت‌ساز شود. سایت AFC همچنین اشاره می‌کند که بازی‌های خانگی پرسپولیس همواره نقطه قوت این تیم بوده، اما سرخپوشان در این بازی باید در دوبی از نماینده عربستان پذیرایی کنند و آن‌ها تنها یک بازی دیگر در تهران دارند و همین می‌تواند کار پرسپولیس را سخت کند. با وجود این، نگارنده این مطلب تأکید می‌کند که بازی مقابل الاهلی اهمیت بسزایی برای برانکو و شاگردانش دارد و می‌تواند تا حدودی سرنوشت پرسپولیس را مشخص کند.»

الاهلی همیشه بازنده
الاهلی حریف ساده‌ای نیست. اگرچه این تیم در آخرین بازی خود به پاختاکور باخته، اما در گام اول توانست السد را با دو گل شکست دهد و با سه امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد. پرسپولیس پیشتر و در یک‌چهارم ۲۰۱۷ نیز موفق به حذف این تیم از رقابت‌های گروهی شد. برتری که ۲۰۱۰ نیز استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت گروهی به دست آورده بود و تراکتورسازان هم البته آن را تجربه کرده‌اند. در واقع اگرچه از لحاظ امکانات و مسائل مالی الاهلی با پرسپولیس قابل مقایسه نیست و در جایگاه بالاتری قرار دارد، اما نماینده سعودی‌ها تجربه تلخی از رویارویی با نماینده‌های ایران، به خصوص سرخابی‌ها دارد و خیلی دور از انتظار نیست اگر یک‌بار دیگر برابر پرسپولیس به زانو درآید. البته به شرط آنکه برانکو تیمی که مشابه سال گذشته روانه میدان کند. تیمی که شاید مهره‌های نامی و قابل توجهی نداشت، اما غیرت و انگیزه زیادی داشت که دست‌آخر نیز با تکیه بر همین مسئله توانست به فینال راه یابد. موفقیتی که انتظار می‌رفت امسال هم تکرار شود، خصوصاً که حالا دیگر با باز شدن پنجره نقل و انتقالا دست برانکو بسته نبود، هرچند که اضافه شدن بازیکنان جدید نتوانست آنطور که باید در پرسپولیس جواب بدهد. با وجود این سرخپوشان سال جدید را با دو برد مهم برابر استقلال و پیکان آغاز کردند و باید دید می‌توانند این روند را در رقابت‌های آسیایی نیز دنبال کنند و با کسب هر سه امتیاز این بازی به ظاهر خانگی امید‌های خود را برای ادامه این رقابت‌ها بیشتر کنند یا نه.

تأکید برانکو به برد
پرسپولیس در حالی برای دیدار حساس با الاهلی راهی دوبی شده که همچنان با حاشیه‌های زیادی دست به گریبان است. شایعه شکایت برانکو به فیفا برای دریافت مطالباتش از یک‌سو، سخت شدن تأمین هزینه‌های بازی در زمین بی‌طرف با توجه به گرانی ارز که مدیرعامل سرخپوشان را ناچار کرد تا دست به دامان فدراسیون شود از سوی دیگر و کنار گذاشتن عالیشاه توسط برانکو به دلیل مصاحبه اخیر، نگرانی‌هایی را برای هواداران این تیم ایجاد کرده است، اما پروفسور از آمادگی روحی روانی تیمش برای مصاف با الاهلی خبر می‌دهد: «بعد از قرعه‌کشی گفتم که در گروه سختی هستیم و بازی با الاهلی بدون شک سخت‌ترین بازی ماست، چراکه این تیم در کنار النصر و الهلال جزو چهار تیم برتر عربستان است. با این شرایط به لحاظ روحی روانی و فنی آماده این مصاف مهم هستیم و جز انصاری و ماهینی نیز همه بازیکنان در شرایط خوبی بسر می‌برند و امیدواریم که با دست پر امارات را ترک کنیم.»

بردن پرسپولیس کار ساده‌ای نیست
این البته عادت همیشگی برانکو است. او حتی در تمرینات تیمش هم به بازیکنان تأکید می‌کند که حق ندارند جز به برد به نتیجه دیگری بیندیشند و شاید همین مسئله است که باعث شده خورخه فوساتی، سرمربی اروگوئه‌ای الاهلی با وجود اینکه در جایگاهی بالاتر از سرخپوشان تهرانی قرار دارد، تأکید کند که تیمش بازی سختی برابر پرسپولیس دارد: «پرسپولیس تیم قدرتمندی است و در تمام پست‌ها بازیکنان توانمندی دارد. در روز‌های گذشته نقاط ضعف تیم برانکو را بررسی کردیم، اما این به تنهایی نمی‌تواند ضامن برتری ما در بازی امشب باشد. در واقع اگر ما خواهان هر سه امتیاز بازی هستیم باید با تمام قوا به مصاف پرسپولیس برویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار