کد خبر: 950707
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
سه آدم‌ربا که مرد طلافروش را برای اخاذی ۶۰۰ میلیون تومانی به گروگان گرفته بودند وقتی فهمیدند پلیس در تعقیب آن‌ها است گروگان را رها کردند و گریختند. در حالیکه یکی از متهمان بازداشت شده، تلاش برای دستگیری دو همدست او در جریان است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، وسوسه‌های مالی برای بدست آوردن پول‌های باد آورده انگیزه خیلی از آدم‌ربایی‌ها است. معمولاً این مجرمان دوست دارند یک شبه پولدار شوند، اما در نهایت چیزی جز دستبند قانون نصیب آن‌ها نمی‌شود و به جای خوشگذرانی سال‌ها از عمرشان را پشت میله‌های زندان سپری می‌کنند. در پرونده‌ای که با همین موضوع در پلیس تهران تشکیل شده است مردی سراسیمه به اداره پلیس رفت و از ربودن برادر پولدارش توسط افراد ناشناسی شکایت کرد. وی در توضیح ماجرا گفت: برادرم در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران مغازه طلافروشی دارد. ساعتی قبل برادرم با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت: از سوی سه مرد ناشناس ربوده شده است. پس از این یکی از آدم‌ربایان گوشی را از برادرم گرفت و با من حرف زد و گفت: باید ۶۰۰‌میلیون تومان برای آزادی برادرم به آن‌ها بدهم وگرنه برای برادرم اتفاق بدی رخ می‌دهد. آن‌ها تهدید کردند موضوع را با پلیس در میان نگذارم و قرار شد برای گرفتن پول دوباره با من تماس بگیرند. با طرح این شکایت پرونده برای رسیدگی به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران در اختیار تیم زبده‌ای از کارآگاهان مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی قرار گرفت. در حالی که تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان و آزادی گروگان ادامه داشت کارآگاهان دریافتند سه مرد آدم‌ربا مرد طلافروش را پس از ۱۲‌ساعت گروگانگیری در حوالی تهران رها کرده و از محل گریخته‌اند. مرد طلافروش پس از آزادی به مأموران گفت: ساعت ۲۱‌شب بود که مغازه طلافروشی‌ام را بستم و سوار خودروی شاسی بلندم شدم تا به خانه‌ام بروم. مسافت زیادی را طی نکرده بودم که سه مرد راه مرا سد کردند و به زور سوار خودروام شدند. آن‌ها دست و پای مرا بستند و در صندلی عقب خودرو انداختند و شروع به حرکت کردند. پس از طی مسافتی خودرو را در خیابان خلوتی متوقف کردند و از من خواستند با خانواده‌ام تماس بگیرم و به آن‌ها بگویم که ربوده شده‌ام و باید برای آزادی من ۶۰۰‌میلیون تومان پول پرداخت کنند. من هم تماس گرفتم و موضوع را به برادرم اطلاع دادم. آن‌ها تا صبح مرا داخل خودروام نگه داشتند تا اینکه متوجه شدند برادرم موضوع ربودن مرا به مأموران پلیس اطلاع داده است. پس از این ترسیدند و مرا در حالی که دست و پایم با طناب بسته بود در اطراف تهران رها و خودرو مرا سرقت کردند. وقتی دور شدند با سختی دست و پایم را باز کردم و با خودرو‌های عبوری خودم را به تهران رساندم.
در ادامه مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی متهمان ادامه دادند تا اینکه چند روز قبل مأموران مردی را به عنوان مظنون حادثه دستگیر کردند. شاکی در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرد و گفت: مرد دستگیر شده یکی از آدم‌ربایان است، اما متهم در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد و مدعی شد که اصلاً شاکی را نمی‌شناسد و در ربودن او هم دست نداشته است. تحقیقات از متهم ادامه دارد. مأموران در تلاشند تا دو همدست وی را شناسایی و دستگیر کنند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار