کد خبر: 950683
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
با معرفی ۵ نامزد نهایی در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی انجام شد
رضا امیرخانی، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود نجابتی و مهدی نقویان از سوی حوزه هنری به عنوان پنج نامزد نهایی چهره هنر سال انقلاب معرفی شدند.
محمد صادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  روز گذشته و در نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب که در حوزه هنری برگزار شد، از میان ۱۴ نامزد اولیه دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب، پنج نامزد نهایی معرفی شدند تا در مرحله نهایی یک نفر از این میان حائز عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی شود. مجد‌الدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری در این نشست، با معرفی نامزد‌های نهایی گفت: «امروز جریان هنر انقلاب جریان قابل لمسی است و تعداد چهره‌هایی که در رشته‌های مختلف هنری رویش‌های متعددی دارند قابل توجه است و می‌توان گفت: هنر انقلاب جریان عمومی‌شده‌ای در عرصه هنر است. امروز تنها نمی‌توان رشته‌های محدودی را به عنوان هنر انقلاب نام برد و در تمام بخش‌های هنری و ادبی، حتی در رشته‌های گروهی‌تر مانند سینما می‌بینیم که جمع هنرمندانی که تولید دارند قابل ملاحظه است.»
معلمی در ادامه به معیار‌های انتخاب چهره سال هنر انقلاب پرداخت و بیان داشت: «توجه اصلی ما تنها به عمر فعالیت‌های هنرمندان نیست بلکه تولیدات و فعالیت‌های یک هنرمند در طول سال گذشته معیار مهمی است که در انتخاب به آن توجه می‌کنیم. دربرگیری و عمومیت داشتن اثر تولیدی هم از بحث‌های دیگری است که در انتخاب هنرمند مدنظر کارشناسان قرار می‌گیرد. جریان‌سازی برای هنر انقلاب اسلامی هم جزو پیش‌شرط‌هایمان برای انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی بوده است. انقلابی بودن و دربرگیری عمومی از شاخصه‌هایمان بوده است و اگر در این راستا اقدامی باعث پرورش هنرمندان انقلاب شده باشد هم مورد توجه قرار گرفته است.»
وی افزود: «اسامی ۱۴ نامزد اولیه راه‌یافته به جایزه چهره سال هنر انقلاب اسلامی به ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان فرهنگ و هنر معرفی شد و این کارشناسان از میان راه‌یافتگان پنج نفر را انتخاب کردند. رضا امیرخانی نویسنده و برنده جایزه یازدهمین دوره جایزه جلال در سال ۹۷ برای نویسندگی رمان «رهش»، هدایت‌الله بهبودی نویسنده و پژوهشگر و برنده یازدهمین جایزه جلال در سال ۹۷ برای نویسندگی کتاب «الف- لام- خمینی»، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام»، مسعود نجابتی هنرمند پیشکسوت گرافیست و مهدی نقویان کارگردان مستند‌هایی همچون «در برابر طوفان»، «خارج از دید ۲» و «ایران ۲۰» به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی شده‌اند.»
در کنار معرفی چهره هنر انقلاب در هفته هنر انقلاب، رویداد هنر انقلاب اسلامی نیز انتخاب و معرفی می‌شود.
معلمی با معرفی سه نامزد نهایی رویداد هنر انقلاب اسلامی گفت: «خانه طراحان انقلاب اسلامی»، «هیئت هنر» و «مجموعه کلاس‌های حجت‌الاسلام شهاب مرادی» به عنوان نامزد‌های نهایی دریافت جایزه رویداد هنر انقلاب اسلامی معرفی شدند. در ادامه این نشست، محمد زرویی‌نصرآباد مدیرعامل سپهره سوره مهر به برنامه‌های روز نخست هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: «هنر انقلاب اسلامی ۲۰ فروردین ماه (امروز) با غبارروبی مزار شهدا و بازدید از خانواده شهدا و هنرمندان فقید آغاز می‌شود و جمعی از هنرمندان دیدار‌هایی با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها خواهند داشت. همچنین مسئولان فرهنگی و هنری و هنرمندان با حضور در مرقد حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های آن امام راحل هفته هنر انقلاب اسلامی را آغاز خواهند کرد.»

تجلیل از ۳ چهره پیشکسوت هنر انقلاب
در پنجمین هفته هنر انقلاب که همزمان با سالروز مرتضی آوینی برگزار می‌شود، علاوه بر انتخاب چهره سال هنر انقلاب از چند هنرمند پیشکسوت انقلاب اسلامی تقدیر به عمل می‌آید.
نادر طالب‌زاده مستندساز و مجری و کارشناس رسانه، رضا بدرالسماء نگارگر پیشکسوت و غلامعلی طاهری هنرمند نقاش در مراسم افتتاحیه هفته هنر تجلیل خواهند شد.

برگزاری جشنواره شعر و داستان انقلاب
همزمان با برگزاری هفته هنر انقلاب، یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب در حوزه هنری برگزار خواهد شد. این جشنواره در بخش شعر دارای ۹۷۶ اثر از ۳۴۶ شرکت‌کننده و در بخش داستان دارای ۱۹۸ اثر در بخش داستان بزرگسال ۵۴ داستان کودک و نوجوان، ۵۱ اثر در بخش بزرگسال و ۲۷ اثر رمان در بخش کودک و نوجوان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار