کد خبر: 950646
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
ابعاد جدیدی از تخلفات دانشگاه‌های امریکا در پذیرش دانشجو روشن شده است
بررسی‌های دادستانی امریکا نشان می‌دهد که سرنخ فساد در دانشگاه‌های مطرح این کشور به سال ۲۰۱۱ می‌رسد. در سه هفته اخیر مشخص شده که ابعاد فساد در دانشگاه‌های بزرگ امریکا بیشتر از آنچه تصور می‌شده است.
علیرضا سزاوار
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: بررسی‌های دادستانی امریکا نشان می‌دهد که سرنخ فساد در دانشگاه‌های مطرح این کشور به سال ۲۰۱۱ می‌رسد. در سه هفته اخیر مشخص شده که ابعاد فساد در دانشگاه‌های بزرگ امریکا بیشتر از آنچه تصور می‌شده است.
مقامات فدرال می‌گویند ده‌ها تن از افراد در طرح رشوه‌خواری و تقلب در سراسر کشور مشغول به کار بودند تا به دانش‌آموزان اجازه ورود به کالج‌ها و دانشگاه‌ها را بدهند. علاوه بر ۵۰ شخص قبلی اتهام علیه ۱۲ نفر از متهمان جدید در این پرونده هم ایجاد شده است.

افزایش غیرقانونی پذیرش دانشجو

یک نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان و تعدادی مربیان عالی دانشگاهی افرادی هستند که متهم به پذیرش میلیون‌ها دلار برای کمک به پذیرش دانش‌آموزان نامناسب برای انواع مختلف کالج‌ها شده‌اند. از دانشگاه تگزاس در آستین تا لس‌آنجلس و جورج تاون با پیشنهاد این افراد اغوا شده‌اند. گستردگی و حیرت این افشاگری در جامعه دانشگاهی امریکا خیره‌کننده بود. این ماجرا به اتهام علیه ۵۰ نفر در شش ایالت منجر شد.
اتهامات نیز تأکید کردند که پذیرش غیرقانونی دانشجویان تا چه اندازه در حال افزایش است و رقابتی است که برخی از آن‌ها به دنبال نقض قوانین بوده‌اند. مقامات می‌گویند والدین برخی از دانش‌آموزان ثروتمند در تلاشند تا در دانشگاه‌های برتر برای فرزندان خود جایی دست و پا کنند. بنابراین نه تنها تقلب می‌کنند، بلکه به طور بالقوه می‌توانند دیگر مربیان دانشگاهی مشغول به کار را هم فریب دهند. والدین پولدار نخستین عاملان این تقلب هستند.

دلالی یک نماینده مجلس

آقای للینگ، دادستان بوستون گفت: قربانیان واقعی در این مورد دانش‌آموزان سختگیر هستند که در فرایند پذیرش به وسیله دانش‌آموزان بسیار پولدار و خانواده‌هایشان آواره شدند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد گسترده‌ترین برنامه تقلب در پذیرش کالج در ایالات متحده امریکا در یک شرکت کوچک آماده‌سازی کالج مستقر در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا، سرپرستی شد. مؤسسه‌ای که «جان گارامندی» نماینده دموکرات مجلس بر آن نظارت دارد ولی فعلاً سکوت کرده است.
رشوه به مربیان، تست‌های آسان گزینش و حتی پرونده‌سازی برای سوء‌استفاده قرار دادن برخی متقاضیان به عنوان فعالیت‌هایی برای به دست آوردن پذیرش برای فرزندان پدر و مادر‌های ثروتمند در این مرکز انجام شده است.

کلید هم پیدا شد

اکنون حدود ۳۰۰ نفر از افراد جدید در سراسر امریکا دستگیر شده‌اند که هرکدام به مواردی متهم شده‌اند. آقای سینگر همکار خیریه کلینتون و بنیانگذار یک کسب و کار پیش‌دانشگاهی به نام کالج Edge College & Career Network که همچنین به عنوان کلید شناخته می‌شود، در مرکز جرم و تسویه مالی این ماجرا قرار گرفته است. مقامات گفتند آقای سینگر از مؤسسه غیرانتفاعی خودش که در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا مستقر است، برای کمک به دانشجویان در تقلب در آزمون‌های استاندارد شده و پرداخت رشوه به مربیان که می‌توانند آن‌ها را به کالج با اعتبارات ورزشی ببرند، بهره برده است.

پولدار‌ها را نخبه جا زدند

والدین آقای سینگر حدود ۲۵ میلیون دلار از سال ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۱۹ به ریاست مربیان و مدیران دانشگاه پرداختند تا فرزندان خود را به عنوان ورزشکار استخدام کنند، که به موجب محکومیت قانونی آن‌ها را تأمین می‌کند. سینگر به‌تازگی در دادگاه فدرال بوستون ظاهر شد و به اتهام توطئه تحصیلی، پولشویی، توطئه برای گمراه کردن ایالات متحده و جلوگیری از عدالت محکوم شد.
اریک سوز رز، یکی از دادستانان گفت که آقای سینگر در بعضی موارد قومیت‌های دانشجویی و سایر گزینش‌کننده‌ها را فریب داده تا بتواند از اقدام به نفع موکلانش استفاده کند. اکثر دانشگاه‌های امریکا نخبگان ورزشی را استخدام و از معیار‌های مختلف برای پذیرش آن‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری اغلب با نمرات پایین‌تر از نمرات آزمون استاندارد نسبت به سایر دانشجویان راهی دانشگاه‌های معتبر شده‌اند.

اساتیدی که اخراج شدند

کریستوفر هانت که مدرس کالج Essay Mentor، یک سرویس مشاوره برای متقاضیان است، گفت: این یک نمونه غیرمستقیم، غیرممکن و غیرقانونی از شیوع فزاینده رایج در استفاده از پول برای ایجاد یک جایگاه در یک دانشگاه نخبه است.
دادستان‌ها حداقل ۳۳ پدر و مادر مجرم را شناسایی کرده‌اند. این والدین مایل بودند که بین ۱۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار برای هر تست پرداخت کنند که به مدرسان امتحان ورودی کالج کمک می‌کرد با دادن پاسخ به آن‌ها و حتی اجازه دادن به شخص ثالث به عنوان فرزندشان راه را برای ورود آن‌ها هموار کند. البته دانشگاه‌ها هم به اتهامات پاسخ دادند. جان واندروم، مربی قایقرانی دانشگاه استنفورد، واریز مبلغ کمک مالی به برنامه قایقرانی را موافقت کرد تا دو دانش‌آموز پولدار را برای پذیرش پیشنهاد دهد. استنفورد اکنون خبر داده که آقای وندمور اخراج شده است. دانشگاه تگزاس در آستین هم اعلام کرد که مربی تنیس مردان، مایکل مرکز، در حال ترک است و در دانشگاه کالیفرنیا هم دانا هینل، مدیر ورزشی برتر و یووو واویچ، مربی تیم ملی مردان و زنان ایالتی را اخراج کرده است. خانم هینل بیش از ۱ /۳ میلیون دلار رشوه دریافت کرده و آقای واویچ حدود ۲۵۰ هزار دلار رشوه گرفته بود. رئیس دانشگاه جنوب کالیفرنیا هم در نامه‌ای به جامعه دانشگاهی گفت: بسیار ناامیدکننده است که افراد به این ترتیب از موقعیت خود در دانشگاه سوء‌استفاده می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر