کد خبر: 950596
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
وزنه‌برداری بانوان در حالی‌که در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد چشم انتظار حمایت مسئولان بلندپایه ورزش است.
جوان آنلاین: در حالی‌که وزنه‌برداری از مدت‌ها قبل فعالیت خود را در بخش بانوان آغاز کرده، اما آنطور که باید و شاید نتوانسته در عرصه قهرمانی خودی نشان دهد و در میادین بین‌المللی بدرخشد. در واقع، تلاش این مدت در بخش آموزش و زیرساخت‌ها بوده که در ماه‌های اخیر و با حضور نایب رئیس جدید بانوان در این فدراسیون، دوران جدیدی را تجربه می‌کند که نشان از توسعه‌ای چشم‌گیر دارد.

در این بین، چندی پیش تیم وزنه‌برداری زنان عربستان در اولین حضور تاریخی خود در مسابقات قهرمانی غرب آسیا و قهرمانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور‌های حاشیه خلیج فارس که در مسقط پایتخت عمان برگزار شد، صاحب چندین مدال شد.

در حالی که بسیاری حکومت سعودی را به عنوان یک حکومت واپس‌گرا و عقب مانده بخصوص در بخش ورزش بانوان می‌دانند، اما امروز شاهدیم با وجود استعداد‌های ناب در بخش بانوان کشورمان، بانوان این کشور در چندین رقابت بین‌المللی موفق به کسب مدال شده‌اند، اما بانوان ما همچنان در موضوع برون مرزی و اعزام به رویداد‌های بین‌المللی، راهی طولانی را در پیش دارند تا بتوانند شایستگی و توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

فدراسیون ایران در حالی‌که به عنوان یک از پیشگامان وزنه‌برداری بانوان میان کشور‌های اسلامی، پوشش و حجاب اسلامی را به تصویب فدراسیون جهانی رساند و در مسیر درستی قرار گرفته، اما بدلیل عدم حمایت‌های لازم و کافی از سوی مسئولان بلندپایه ورزش آنطور که باید و شاید نتوانسته برنامه‌های خود را اجرایی کند؛ در حالی‌که عربستان سعودی به راحتی این مسیر را پیش روی بانوان نه چندان مستعد خود قرار داده و در کوتاه مدت به نتیجه رسیده است. این نیز می‌طلبد تا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، در این زمینه ورودی جدی‌تر و حمایتی میدانی و اجرایی داشته باشند تا وزنه‌برداری کشورمان در این بخش نیز مانند مردان در جهان پرچمدار و افتخارآفرین باشد که این روز‌ها نشان می‌دهد استعداد و ظرفیت آن را، هم در حوزه مدیریتی آن و هم در حوزه نخبه‌پروری دارد.
بانوان وزنه‌برداری کشورمان قرار است برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و انتخابی المپیک که در چین برگزار می‌شود، شرکت کنند و زمان زیادی تا این رویداد باقی نمانده است. به نظر می‌رسد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که همواره شعار حمایت از ورزش بانوان را سر داده‌اند و از اهمیت این موضوع به خوبی آگاه هستند، باید با جدیتی بیشتر پای کار بیایند و با حمایت از استعداد‌های ناب بانوان وزنه‌بردار و کمک به فدراسیون، افق روشنی برای این رشته و علاقه‌مندان به آن ترسیم کنند که این حوزه در آینده نه چندان دور، حرف‌های زیادی برای گفتن در بخش قهرمانی و بین‌الملل خواهد داشت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار