کد خبر: 950555
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
رییس سازمان آتش‌نشانی سنندج خبر داد
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: سال گذشته یک هزار 122 عملیات انجام شده در محدوده شهر، 22 عملیات خارج از محدوده شهر و 12 عملیات هم در محدوده روستاها انجام شده است.

سهیل فضل‌وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد:  از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان آتش‌نشانی امداد‌رسانی بموقع به شهروندان در مواقع بروز حادثه و کاهش خسارت‌های جانی و مالی شهروندان است. 

وی بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۱۵۶ عملیات  اطفاء حریق و امداد و نجات در سطح شهر  انجام شد که ۶۴۳ مورد از عملیات‌های انجام شده مربوط به حوادث آتش‌سوزی و ۵۱۳ مورد نیز به عملیات امداد و‌ نجات اختصاص داشته است. 

وی افزود: بیشترین آمار مربوط به عملیات مهار آتش‌سوزی در سطح فضای سبز، جنگل‌ها و مراتع با ۳۷۸ مورد و کمترین  مورد نیز اطفاء حریق در مراکز بهداشتی و درمانی مربوط بوده است. 

 وی ادامه داد: ۱۰۱ فقره عملیات اطفاء حریق در واحدهای مسکونی، ۷۰ فقره خودرو و‌ ماشین‌آلات، ۳۶ مورد تجاری، ضایعات و زباله ۲۸ مورد، تاسیسات شهری ۷ مورد، اداری ۸ فقره، مراکز آموزشی ۳ مورد، صنعتی ۲ مورد، انبار ۲ مورد و سایر موارد ۷ مورد نیزاز این میزان را به خود اختصاص داده است. 

فضل‌وزیری خاطرنشان کرد:  ۵۱۳ فقره عملیات امداد و نجات نیز طی سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: ۱۹۴ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۱۱۴ مورد گیر کردن در آسانسور، ۴۸ فقره امداد در تصادفات، ۴۶ مورد گیرکردن انگشتر، ۲۵ مورد بسته شدن درب و ۲۱ فقره آبگرفتگی و سیلاب از جمله عملیات‌های امداد و نجات در سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نجات از برف و کولاک ۸ مورد، کوهستان ۷ مورد، انفجار گاز ۸ مورد، عملیات غواصی ۶ مورد، سقوط از ارتفاع ۲ مورد، سقوط در چاه ۲ مورد، سقوط اشیاء خفگی و گاز گرفتگی و ریزش آوار ٣ مورد و ۲۹ عملیات نیز به سایر موارد اختصاص داشته است. 

فضل‌وزیری همچنین اظهار داشت: در عملیات‌های صورت گرفته تعداد ۷۵ نفر از شهروندان دچار آسیب‌دیدگی شده و در مجموع ۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

وی اعلام کرد: یک هزار 122 عملیات انجام شده در محدوده شهر، 22 عملیات خارج از محدوده شهر و 12 عملیات هم در محدوده روستاها انجام شده است. 

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در نهایت تصریح کرد: در طول سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که شامل ۲۱۴۰ نفر به صورت درون سازمانی و ۱۰ هزار و ۵۵۹ به صورت برون سازمانی آموزش لازم را فرا گرفته‌اند. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر