کد خبر: 950533
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از سه طرح بزرگ شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی، توسعه جنگل‌کاری و بازآفرینی شهری از رئیس‌جمهور برای توسعه مترو و حمل‌ونقل عمومی درخواست حمایت کردند.
بیژن یانچشمه
 سرویس جامعه جوان آنلاین: روزگذشته افتتاح همزمان سه پروژه بزرگ شهر تهران با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور در ایستگاه مترو دولت‌آباد برگزار شد.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز ما شاهد تحول بسیار مثبت برای محیط‌زیست تهران و حمل‌و‌نقل سریع، سلامت، امن و با مصرف کم‌انرژی هستیم، اظهار داشت: خط ۶ مترو تهران که آغاز به کار کرد با توسعه‌ای که به سمت جنوب خواهد داشت یک طرح ۳۸کیلومتری و یکی از طولانی‌ترین خطوط متروی تهران و طولانی‌ترین خط مترو منطقه خواهد بود.
شهردار تهران نیز در این مراسم افزود: برای توسعه مترو باید نگاهمان را تغییر دهیم. به‌رغم تمام زحمات نمی‌توانیم بگوییم موفق شده‌ایم که محوریت خودروی شخصی را در تهران کاهش دهیم. توسعه محور‌های پیاده و تغییر شیوه زندگی می‌تواند تأثیر بسزایی بگذارد. ما نیز تلاش می‌کنیم تأثیرگذاری مترو را از ١۵درصد به ۵٠درصد برسانیم.
پیروز حناچی تصریح کرد: آلودگی هوا امسال حدود ٢٠درصد کم‌تر از سال‌های گذشته بود. درست است که ذرات معلق ما تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است، اما امسال جدیت در کنترل آلودگی خودرو‌های شخصی، تجهیز دوربین‌های کنترل معاینه فنی و جدیت همکارانم در انجام معاینه فنی خودرو‌ها مؤثر بوده است.
شهردار تهران خطاب به رئیس‌جمهور نیز گفت: تقاضایی هم از شما دارم؛ مشکل تهران مشکل تمرکز است؛ این مشکل یک مشکل حاکمیتی است؛ جمعیت باید به شکل تعادل منطقه‌ای در کل کشور توزیع و از ظرفیت هیئت‌وزیران در این امر استفاده شود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم حمل‌ونقل عمومی مورد حمایت دولت باشد. اینجا یاد می‌کنم از کسی که بنیانگذار این پروژه بود؛ امیدوارم نام نیک ایشان همیشه در یاد مردم باقی بماند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در این مراسم با اشاره بر اینکه مترو از کمبود تجهیزات رنج می‌برد، گفت: هم‌اکنون خط۷ و خط۶ مترو راه‌اندازی شده است و با احتساب خطوط جانبی، تهران هم‌اکنون ۳۰۰ کیلومتر خط مترو و ۱۵۰ایستگاه در آن قرار دارد، به رقم امروز برای مترو ۶۰هزار میلیارد تومان هزینه شده است و باید ۷میلیون سفر توسط مترو انجام شود، اما به دلیل کمبود تجهیزات این اتفاق نمی‌افتد.
محسن هاشمی خاطرنشان کرد: آقای روحانی! در دولت اول شما ۲ میلیارد یورو مجوز فاینانس برای تجهیز مترو در کشور اختصاص یافت که یک میلیارد آن به مترو تهران اختصاص می‌یافت که با این یک میلیارد می‌شد ۶۳۰ واگن به خطوط مترو تهران اضافه شود، اما متأسفانه به دلایلی این اتفاق نیفتاد و لازم است که جلسه‌ای با حضور شما، مسئولان بانک‌ها و وزیر کشور در این‌باره برگزار شود.
گفتنی است، سه پروژه بزرگی که روزگذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بخش جنوبی خط ۶ مترو، جنگل‌کاری هزار و ۲۵۰ هکتاری دامنه جنوبی البرز و ٣٢۴ واحد مسکن امید هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار