کد خبر: 950529
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
‌ در شلوغی روز‌های آخر سال ۹۷ یک خبر، گویا گم شد و دیده نشد، اما پس از تعطیلات موج اعتراضات علیه این انتصاب در شبکه‌های اجتماعی شروع شد. شهرداری تهران یک نفر از فعالان فتنه ۸۸ و از نزدیکان کاوه مدنی، متهم امنیتی را به عنوان سرپرست برج میلاد منصوب کرد؛ امیر آریا زند. او از بازداشتی‌های امنیتی سال ۸۸ است. فعالیت در فتنه ۸۸ و حمایت از سران فتنه تنها بخشی از فعالیت‌های مورد سؤال و مشکوک آریازند است. علاوه بر آن روز‌هایی که بحث اتهامات ضدامنیتی کاوه مدنی (معاون سابق سازمان محیط زیست) مطرح شد، زند به شدت از او دفاع می‌کرد. کاوه مدنی در حالی که معاون سازمان زیست بود، ایران را ترک کرد و دیگر بازنگشت. گرچه همکارانش در ایران تلاش می‌کردند خروج او را یک مأموریت کاری معمولی تلقی کنند که با پایان آن به کشور باز خواهد گشت، اما کاوه مدنی با افشای فعالیت‌های جاسوسی تعدادی افراد در قالب فعال محیط زیست و بازداشت آنان، احساس خطر کرد و خیلی آرام و بی سروصدا از کشور گریخت! و همچنان مسائل امنیتی پیرامون فعالیت‌های او در پوشش سازمان محیط زیست در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. امیر آریازند در پستی در تمجید از کاوه مدنی می‌نویسد: «وجود کاوه مدنی‌ها برای این جهان نیاز است تا زمین جای بهتری برای زیستن باشد.»
تابستان ۹۲ تعدادی از فعالان سیاسی ایرانی نامه‌ای به رئیس جمهور امریکا نوشتند و از او خواستند فرصت بر سرکار آمدن حسن روحانی را به عنوان «آخرین فرصت برای حل و فصل عقلانی و قابل قبول» چالش میان ایران و امریکا مغتنم بشمارد و ملتمسانه خواهان تجدیدنظر او در تحریم علیه ایران شدند. نام امیر آریازند پایین این نامه و در میان امضاکنندگان آن به چشم می‌خورد! و با چنین کارنامه‌ای چرا شهرداری باید سرپرستی برج میلاد تهران را تقدیم او کند! برای پست‌هایی به مراتب پایین‌تر از این سوءپیشینه و استعلام نهاد‌های امنیتی لازم است، اما گویا سرپرستی برج میلاد نیاز به این موارد نداشته است! با این مواضع و کارنامه ضدامنیتی او قرار است در مجموعه فرهنگی برج میلاد مبلغ چه فرهنگی باشد؟ این بود دفاع از انقلابی که شهردار تهران وعده‌اش را داده بود؟! انتصابی که تبریک کاوه مدنی را به دنبال داشت و او به امیرآریا زند بابت در اختیار گرفتن این سمت تبریک گفت.
زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران البته در مورد این انتصاب از لزوم گرفتن استعلام در صورت تصمیم بر دائمی بودن حضور آریازند در رأس مدیریت برج میلاد می‌گوید و انتصاب کنونی را صرفاً سرپرستی و موقت می‌داند: «برای انتصابات در مدیریت‌های ارشد احتیاج است از چهار نهاد استعلام شود؛ اگر استعلامات منفی یا مثبت باشد، بر مبنای آن‌ها اعلام نظر می‌شود. اما موقعیت سرپرست متفاوت است؛ به خاطر شرایط استثنایی که در مدیریت برج میلاد پیش آمد و مدیرعامل آن به معاونت عمرانی استانداری البرز رفت، طبیعتاً باید یک نفر به عنوان سرپرست معرفی می‌شد. اگر بخواهیم آن سرپرست یا مدیر دیگری را به‌عنوان مدیر دائمی آنجا منصوب کنیم باید حتماً استعلام انجام می‌شود.»
او البته ایراد دیگری بر این انتصاب دارد و با بیان اشکال عدم ارتباط تخصصی وی با این مسئولیت گفته که «سرپرستی برج میلاد در حوزه معاونت برنامه‌ریزی نیست و دلیل این انتصاب را حتماً از آقای حناچی سؤال خواهم کرد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
یک مقاله علیه سازمان های تروریستی امریکا در منطقه بنویسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
باید محاکمه شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار