کد خبر: 950525
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بخش‌های نظارتی با تخلفات بدون هیچ خط قرمزی برخورد کنند، گفت: مصمم هستیم تا مقصران اصلی سیل‌های اخیر را شناسایی کنیم.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش تسنیم از گرگان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: در موضوع سیل نسبت به نجات و امداد، انسان باید صمیمانه شکرگزار خداوند باشد که دل‌ها را نزدیک هم قرار داده است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دغدغه منطقه گلستان را داشتند، افزود: بعد از وقوع سیل در این استان، به نیرو‌های مسلح دستور دادند که همه امکانات را بسیج کنند.
رئیسی با بیان اینکه دغدغه همه مسئولان در کشور خدمات‌رسانی مطلوب به سیل‌زدگان بود، تصریح کرد: این کار بزرگ بحمدالله با همدلی همه مسئولان صورت گرفت، اما این سؤال مطرح است که آیا این موضوع قابل پیش‌بینی یا پیشگیری بود یا نه؟
وی افزود: برای جبران خسارات مردم سیل زده دولت قول داد تا عمران و آبادانی در مناطق سیل زده با موفقیت انجام شود.
رئیسی تصریح کرد: بارش باران نباید به دلیل نبودن برخی زیرساخت‌ها به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود.
وی ادامه داد: در طبیعت آفات و بلایایی وجود دارد و باید به خدا پناه برد، اگر به سنت‌های خداوند عمل کنیم تمام بلایا تبدیل به نعمت می‌شود.
رئیسی اضافه کرد: اگر هنگام باران زیرساخت ایجاد کنیم ذخیره خواهد شد و اگر این اتفاق رخ ندهد تبدیل به سیل می‌شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: باید بررسی شود که آیا پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم در سیل گلستان انجام شده است یا خیر.
رئیسی افزود: لایروبی و رسوب‌زدایی یکی از ضرورت‌ها در پیشگیری از سیل بوده و سازمان محیط زیست مرجع قانونی است.
وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها لایروبی وظیفه‌ای ضروری است که باید انجام شود و کار پیچیده‌ای نیست.
رئیسی تصریح کرد: در بستر بسیاری از رودخانه‌ها ساخت‌و‌ساز انجام شده در حالی که مطلقاً ممنوع است و عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.
وی یادآور شد: توجه نکردن به برخی باید‌ها و نباید‌ها مشکلات بسیاری ایجاد کرده و ما آسیب‌ها را باید دنبال کنیم.
رئیس قوه قضائیه گفت: باید طوری برنامه ریزی داشته باشیم تا در حوادث بعدی کمترین آسیب را داشته باشیم تا مردم دچار مشکل نشوند.
رئیسی افزود: امیدوارم با کمک دیگر مسئولان و مردم به آسیب‌شناسی بپردازیم و زمینه آسیب‌ها را از بین ببریم.
وی همچنین با بیان اینکه قاچاق کالا از مهم‌ترین تهدید‌ها برای تولید ملی است، اظهارکرد: همه باید برای رونق تولید از تولید‌کننده و سرمایه‌گذار حمایت کنند، زیرا دشمن در این حوزه می‌خواهد عرصه را بر ما تنگ کند.

احساس امنیت مبتنی بر سخنرانی و بخشنامه نیست
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه احساس عدالت و امنیت مبتنی بر سخنرانی و بخشنامه نیست، گفت: این احساس باید در اجرا و در میدان اتفاق بیفتد و ببینند در عمل کاری واقع شد.
به گزارش فارس، آیت‌الله رئیسی در جمع مسئولان قضایی و کارکنان دادگستری گلستان، با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده تأکید کرد که در حوزه آسیب‌شناسی یک اقدام مؤثر و واقعی صورت گیرد تا دیگر شاهد وقوع حوادث مشابه در کشور نباشیم.
وی ادامه داد: نزولات آسمانی و برکات الهی موجب گشایش زندگی مردم و عمران و آبادی هر بلادی است و نزول باران نباید به مشکلی مثل سیل تبدیل شود؛ لذا باید زیر ساخت‌های لازم فراهم گردد.
رئیسی با اشاره به مأموریت و مسئولیت در دستگاه قضایی گفت: ما در جهت امنیت، اعتماد‌سازی و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی می‌توانیم نقش زیادی داشته باشیم. بسیار مهم است که مردم به دستگاه قضایی به عنوان یک ملجأ نگاه کنند و اگر در هر کجای استان حقی از کسی ضایع می‌شود آن فرد با اطمینان بگوید من به دادگستری مراجعه می‌کنم و می‌دانم حتماً حقم داده خواهد شد. البته این امر باید در عمل به مردم نشان داده شود که ما در ابطال باطل رسیدگی سریع به پرونده‌ها و احقاق حق مصمم هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار